Την ανάγκη οργανωμένης ενσωμάτωσης της μικροκινητικότητας στη γενικότερη κυκλοφορία των πόλεων επισήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, στην έναρξη των εργασιών του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για την Έρευνα στις Μεταφορές με τίτλο: «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 4.0: Η Ευφυής Εξέλιξη».
Την ανάγκη οργανωμένης ενσωμάτωσης της μικροκινητικότητας στη γενικότερη κυκλοφορία των πόλεων επισήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, στην έναρξη των εργασιών του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για την Έρευνα στις Μεταφορές με τίτλο: «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 4.0: Η Ευφυής Εξέλιξη».
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως ασχολείται καθημερινά με θέματα που άπτονται της εξέλιξης της τεχνολογίας στις μετακινήσεις και της δυνατότητας που υπάρχει από την πολιτεία να προσαρμοστεί στις αλλαγές ή, ακόμη καλύτερα, να προετοιμάσει το έδαφος για την έλευσή τους και αναφέρθηκε στους τρεις πυλώνες ανάπτυξης που προωθεί το υπουργείο.
Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε, «σχεδιάζουμε ένα πλαίσιο κυκλοφορίας για τα αυτοεξυπηρετούμενα μέσα και τα μέσα μικροκινητικότητας, τα οποία κατέκλυσαν τις πόλεις προτού το αντιληφθεί η πολιτεία. Είναι μέσα φιλικά προς το περιβάλλον και οικονομικά, αλλά πρέπει να υπάρξει ένας οργανωμένος τρόπος να ενσωματωθούν στην κυκλοφορία. Κι αυτό γιατί τίθεται ζήτημα ασφάλειας στους δρόμους και προστασίας των χρηστών, ακόμη και στα θέματα ποιότητας και προδιαγραφών αυτών των μέσων».
Ένας δεύτερος πυλώνας που προωθεί το υπουργείο Υποδομών είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπου ενθαρρύνονται οι δήμοι να διεκδικήσουν προγράμματα για ουσιαστικές παρεμβάσεις στον τομέα των μετακινήσεων και της οδικής ασφάλειας. Ηλεκτροκινούμενα οχήματα, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση». Ο κ. Κεφαλογιάννης εξήγησε ότι το υπουργείο Μεταφορών απλοποιεί το πλαίσιο ώστε να διευκολύνει την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα, τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν ακόμη και νέες τεχνολογίες ή εφαρμογές.
Τρίτος πυλώνας είναι η πρόταση του υπουργείου υποδομών και Μεταφορών για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη βιώσιμων, ανθεκτικών στην κλιματική αλλαγή, έξυπνων υποδομών και πολυτροπικών μεταφορών, με άξονα την υποστήριξη της ανάπτυξης της χώρας και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Ο υφυπουργός μίλησε και για την ανάγκη αξιοποίησης της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας και ανάδειξης της χώρας σε κόμβο μεταφορών, με αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών, εξασφάλιση υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους χρήστες του Συστήματος Μεταφορών και διασφάλιση ασφαλούς, ομαλής και οικονομικά αποτελεσματικής λειτουργίας των επί μέρους δικτύων και συστημάτων. «Στοχεύουμε σε μια πιο συνδεδεμένη Ελλάδα μέσα στο πλαίσιο μιας πιο συνδεδεμένης Ευρώπης» δήλωσε και πρόσθεσε πως βασικός στόχος του υπουργείου είναι οι καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη, με τη θεσμοθέτηση νέων εργαλείων βελτίωσης της ποιότητας των έργων, μείωσης του κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσής της, τη δημιουργία παρατηρητηρίου απαλλοτριώσεων και «εθνικού μητρώου υποδομών» για την οργάνωση της συντήρησης και του ελέγχου των έργων.
Τέλος, αναφέρθηκε στα έξι συγχρηματοδοτούμενα έργα Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ΙΤS), στα οποία συμμετέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: