«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου. Θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023, με τον σταθμό στη Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης» είπε ο Πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, μετά τη σύσκεψη με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Επί τάπητος τέθηκαν και η πρόοδος των έργων που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ, η πορεία του ΟΑΣΘ κι άλλα θέματα αιχμής για την πόλη.
Σύσκεψη με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στη διάρκειά της, έγινε αποτίμηση της προόδου των έργων που εξαγγέλθηκαν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η πορεία του ΟΑΣΘ και του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα θέματα αιχμής για την πόλη.
«Μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε με τους φορείς της πόλης μια αποτίμηση της προόδου για όλα τα σημαντικά έργα για πρωτοβουλίες που είχα την ευκαιρία να εξαγγείλω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Χαίρομαι, διότι τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει» είπε, αμέσως μετά την ολοκλήρωσης της σύσκεψης ο πρωθυπουργός.
Μίλησε για τρία θέματα αιχμής για την πόλη, με πρώτο το Μετρό. Όπως δήλωσε, «εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023, με τον σταθμό στη Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει».
Για τον ΟΑΣΘ επισήμανε πως «ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του αρκετά λεωφορεία, ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους, όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη».
Σχετικά, τέλος, με το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής, ο κ. Μητσοτάκης παρέπεμψε σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις που θα γίνουν από το υπουργείο Υποδομών, σημείωσε δε πως είναι «έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή».
Στη σύσκεψη, όπου συζητήθηκε και σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, και η διευθύντρια του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, κατά τη σημερινή σύσκεψη «επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού Μετρό για τον Απρίλιο του 2023. Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το Μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό, που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα».
Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως μόλις σε διάστημα τριών μηνών «αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι, ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες».
Παράλληλα, επισημαίνουν πως η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν, σε μια πόλη που χρειάζεται 500 και πως «το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50%, από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ., το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα».
Από το Μαξίμου υποστηρίζουν πως «η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον, οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική κι επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και τον νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες. Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στη μητροπολιτική ζώνη, αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση».
Επιπλέον, διαπιστώνουν πως «στην πράξη, αποδείξαμε ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα.
Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη - όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ - θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο, αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτόν, βελτιώνουμε και την εξυπηρέτηση και το κόστος της συγκοινωνίας.
Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό, ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.
Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείου "Παπαγεωργίου" ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων, καθώς και με βελτίωση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης με δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία».