Μπορεί να μη φαίνεται εντελώς νέο και, όντως, δεν είναι αφού η τελευταία γενιά του έχει στεφθεί με επιτυχία ως παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν, παραμένοντας σύγχρονη και πλήρης. Ωστόσο, οι πολύ προσεκτικές πινελιές φρεσκάδας εξωτερικά και οι σημαντικές παρεμβάσεις στην καμπίνα το αναβιβάζουν σε νέα επίπεδα. Αν, μάλιστα, προταχθούν οι τεχνολογικές βελτιώσεις και ο επιπλέον εξοπλισμός άνεσης/ασφάλειας, τότε, πράγματι, έχουμε ένα Passat με καινούργιο «ακαδημαϊκό» τίτλο, που μπορεί να παραδίδει μαθήματα σε αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα.
Μπορεί να μη φαίνεται εντελώς νέο και, όντως, δεν είναι αφού η τελευταία γενιά του έχει στεφθεί με επιτυχία ως παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν, παραμένοντας σύγχρονη και πλήρης. Ωστόσο, οι πολύ προσεκτικές πινελιές φρεσκάδας εξωτερικά και οι σημαντικές παρεμβάσεις στην καμπίνα το αναβιβάζουν σε νέα επίπεδα. Αν, μάλιστα, προταχθούν οι τεχνολογικές βελτιώσεις και ο επιπλέον εξοπλισμός άνεσης/ασφάλειας, τότε, πράγματι, έχουμε ένα Passat με καινούργιο «ακαδημαϊκό» τίτλο, που μπορεί να παραδίδει μαθήματα σε αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα.
Με πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία σε σχεδόν πέντε δεκαετίες εμπορικής καριέρας. Αντίστοιχη, όπως μας πληροφορεί η VW, είναι η επιτυχία του μοντέλου και στη χώρα μας, με περισσότερες από 20.000 πωλήσεις σε ιδιώτες ή εταιρικούς στόλους την τελευταία δεκαπενταετία.
Η εκσυγχρονισμένη εκδοχή, «φορτωμένη» με πολλά καινοτόμα συστήματα, που δικαιολογούν την αυξημένη σχετικά τιμή βάσης στα 27.300 €, διατίθεται στα μέρη μας, με εντυπωσιακό, κομψό εξωτερικό design, ευρεία χρήση LED και ολοκαίνουργιο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχεί το ψηφιακό στοιχείο και τα κορυφαία συστήματα infotainment. Χαρακτηρίζεται, δε, από state-of-the-art τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Από τις αναλογίες του Passat επηρεάστηκε ελάχιστα μόνο το μήκος του, το οποίο αυξήθηκε μόλις 8 χλστ. φτάνοντας τα 4.873 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος τους διαμορφώνονται στα 1.832 χλστ. και στα 1.483 χλστ. αντίστοιχα.
Σχεδιαστικά, ενισχύεται το κλασικό στιλ του με ιδιαίτερες γραμμές και ευρεία χρήση LED φώτων, ενώ, εντός έχουμε ένα πιο φρέσκο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment. Ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας προσφέρει μέχρι και 30 διαφορετικά χρώματα. Το νέο Passat εγγυάται hi-tech οδηγική ευχαρίστηση, κάτι που διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι σε ηλιόλουστες διαδρομές στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Το νέο Passat διαθέτει, λοιπόν, καινοτόμες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης, υπό το διακριτικό τίτλο IQ. Drive, φέρνοντας οδηγό και επιβάτες ένα βήμα από την αυτόνομη οδήγηση.
Το αυτοκίνητο «επικοινωνεί» με τον οδηγό του μέσα από ένα τιμόνι που αισθάνεται το άγγιγμά του, στην υβριδική έκδοση GTE κινείται με μηδενικούς ρύπους, ενώ παραμένει μόνιμα συνδεμένο με το διαδίκτυο, προσφέροντας υπηρεσίες από τον κόσμο των smartphones. Τα τελευταία, μπορούν να υποκαταστήσουν ακόμα και το κλειδί του νέου Passat, παρέχοντας προηγμένες δυνατότητες car sharing για τον οδηγό και τα μέλη της οικογένειάς του ή τους χρήστες ενός εταιρικού στόλου. Εντυπωσιαστήκαμε, εξ άλλου, από το ηχοσύστημα της Dynaudio με ισχύ 700 Watt. Όσοι κυνηγούν τα gadget δε θα μείνουν ασυγκίνητοι από το ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) με οθόνη 10,2 ιντσών και τρεις διαφορετικές δυνατότητες προβολείς, ενώ η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής μπορεί να είναι 6,5 ή 8 ή 9,2 ιντσών στο νέο σύστημα πολυμέσων Discover Pro.
Η ανανεωμένη σειρά Passat διατίθεται με προηγμένους, ισχυρούς και ταυτόχρονα οικονομικούς κινητήρες τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, καθώς και την κορυφαία υβριδική έκδοση GTE, η οποία μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση έως και 56 χιλιόμετρων, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Εμείς επιμένουμε στον 1.6 TDI των 120 ίππων και τους δίλιτρους TDI με ισχύ 150 και 190 ίππους, οι οποίοι συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Αργότερα αναμένεται και ο ισχυρότερος 2.0 BITDI των 240 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με τη σπορ έκδοση R-Line, επίσης με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και σύστημα τετρακίνησης 4Motion.
Στους βενζινοκινητήρες προέχει ο γνωστός 1.5 ΤSI των 150 ίππων, που συνοδεύεται από μηχανικό 6-ταχύτο κιβώτιο ή προαιρετικά με αυτόματο DSG. Ψηλότερα στην ιεραρχία βρίσκεται ο 2.0 TSI των 190 ίππων με στάνταρ το αυτόματο DSG. Τα σκήπτρα θα του πάρει όταν φτάσει ο 2.0 TSI των 272 ίππων, έχοντας στη φαρέτρα του το αυτόματο DSG, την τετρακίνηση 4Motion και την έκδοση R-Line. Όλοι οι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες TSI και TDI του ανανεωμένου Passat πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP, ενώ εφοδιάζονται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού καλύπτουν κάθε επιθυμία και ανάγκη, από την πλούσια Elegance και την ιδανική για εταιρικούς χρήστες Executive έως τη σπορ R-Line, η οποία διαθέτει και 4κίνηση. Τονίζουμε, τέλος, ότι στην παλέτα του αμαξώματος προστέθηκαν οι τρεις αποχρώσεις ονόματι “Lapiz Blue”, “Bottlegreen” και “Sea Shell Gold”, ενώ προσφέρονται, ανάλογα με την έκδοση ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.