Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για την είσοδο επενδυτών στην αγορά υδροπλάνων, καθώς από το 2020 θα είναι έτοιμα προς λειτουργία τα πρώτα 30 υδατοδρόμια σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για την είσοδο επενδυτών στην αγορά υδροπλάνων, καθώς από το 2020 θα είναι έτοιμα προς λειτουργία τα πρώτα 30 υδατοδρόμια σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων εταιρειών, προκειμένου να υπάρχουν οι πρώτες τοποθετήσεις επί του Σχεδίου Νόμου για τη διευκόλυνση της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή τον Νοέμβριο, αφού ολοκληρωθούν τα σχόλια από τα συναρμόδια υπουργεία και ιδιωτικούς φορείς για τα υδατοδρόμια, το οποίο παρουσίασε η «Ν» την περασμένη Δευτέρα.
Παράλληλα, με στόχο την επίσπευση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στη σύσταση ομάδας εργασίας.
Έργο της είναι η επεξεργασία της δευτερογενούς νομοθεσίας, προκειμένου να καταστεί εφικτή η αδειοδότηση των υδατοδρομίων και η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, όπως προβλέπει η υφισταμένη νομοθεσία περί ανάπτυξής τους.
Η ομάδα εργασίας θα έχει ως ειδικό αντικείμενο:
1) την επεξεργασία, τη σύνταξη και την εισήγηση της δευτερογενούς νομοθεσίας για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων, υπό μορφή παραδοτέων προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου,
2) τον διυπουργικό συντονισμό και τη συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή άλλων υπουργείων που εμπλέκονται στα θέματα ανάπτυξης των υδατοδρομίων με σκοπό τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών για την κατάρτιση του δευτερογενούς πλαισίου,
3) την παροχή υποστήριξης με κάθε άλλη ενέργεια απαραίτητη για τη θέση σε εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια (π.χ. σύνταξη πρότυπων αποφάσεων αδειοδότησης, διαχείριση παραβόλων κ.λπ.).
Οι πρώτοι που εδώ και καιρό επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν είναι η Ελληνικά Υδατοδρόμια, ανήκει κατά 55% στην AktorFacilities της Ελλάκτωρ και ήδη έχει την άδεια λειτουργίας για υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, και η Hellenic Seaplanes. Ωστόσο, εφόσον ανοίξει η αγορά ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και η καναδική HarbourAir, η TransMalvidian της Blackrock, ο Ελληνομεξικανός Ρικάρντο Φαρία Νικολόπουλος, αλλά και ο Αντρέας Καροτσιέρης της Airwaves.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα υδροπλάνα θα ξεκινήσουν να πετάνε από την Κέρκυρα, καθώς αν ολοκληρωθεί το δίκτυο των 8 υδατοδρομίων που ετοιμάζεται στο Ιόνιο, αναμένεται να αποτελέσει ένα ιδανικό σημείο εκκίνησης, λόγω της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης του νησιού.
Το καλοκαίρι του 2020 αναμένεται να λειτουργούν τα εξής υδατοδρόμια, τα οποία θα ανήκουν στα λιμενικά ταμεία:
Αιγαίο: 8 υδατοδρόμια σε Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό.
Ιόνιο: 5+3 σε Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι και Κέρκυρα, Παξοί και Πάτρα.
Εύβοια: Κύμη, Κάρυστος, Αιδηψός, Χαλκίδα.
Σποράδες: Σκόπελος, Αλόννησος, Σκύρος, Βόλος.
Λουτράκι, Πάτμος, Τήνος, Ελευσίνα, Αμφιλοχία, Σητεία, Καλαμάτα, Καμένα Βούρλα, Βόλος.
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι, αναμένεται να είναι έτοιμα περίπου 30 υδατοδρόμια που θα έχουν κατασκευαστεί και θα είναι έτοιμα. Την εποχή αυτή οι εταιρείες υδροπλάνων διαμορφώνουν τα business plan και τις μελέτες βιωσιμότητας ώστε να επιλέξουν σε ποιες περιοχές θα ξεκινήσουν δρομολόγια.