Απόψεις
Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2019 07:00

Κίνδυνος επιστροφής του γρηγορόσημου

Ισχυρό πλήγμα στη γραφειοκρατία για ίδρυση υδατοδρομίων αλλά και δυνατότητα δημιουργίας τους και από ιδιώτες λέγεται από πλευράς του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών ότι εμπεριέχει το νομοσχέδιο «Για την Ίδρυση, Λειτουργία και Εκμετάλλευση Αεροδρομίων επί Υδάτινων Επιφανειών», που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες, γράφει ο Φάνης Ζώης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Ισχυρό πλήγμα στη γραφειοκρατία για ίδρυση υδατοδρομίων αλλά και δυνατότητα δημιουργίας τους και από ιδιώτες λέγεται από πλευράς του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών ότι εμπεριέχει το νομοσχέδιο «Για την Ίδρυση, Λειτουργία και Εκμετάλλευση Αεροδρομίων επί Υδάτινων Επιφανειών», που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες.

Ωστόσο, αναφορικά με το θέμα αντιμετώπισης των καθυστερήσεων στις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων, ενώ προβλεπόταν στον Ν.4568/18, Άρθρο 12, παρ. 9, ότι θα υπάρχουν πειθαρχικές ποινές στους αρμόδιους υπαλλήλους σε περίπτωση κωλυσιεργίας, στο νέο σχέδιο που δόθηκε χθες στους ενδιαφερόμενους εξαφανίσθηκε.

Συγκεκριμένα στον Νόμο του 2018 αναφερόταν: «Αρμόδιοι υπάλληλοι οι οποίοι παραβιάζουν τις προθεσμίες των παραγράφων 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 8, ελέγχονται πειθαρχικά. Η μη έγκαιρη διεκπεραίωση μέσα στις παραπάνω προθεσμίες, συνιστά αυτοτελές πειθαρχικό παράπτωμα κατά των υπαίτιων προϊσταμένων και υπαλλήλων, το οποίο επιφέρει πειθαρχική ποινή προστίμου ποσού ίσου με τις αποδοχές 2 μηνών». Οι φορείς της αγοράς είναι δεδομένο ότι δεν θέλουν να τιμωρούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτό που ενδιαφέρει είναι να μην καθυστερεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων.

Δεν θα πρέπει λοιπόν μια λανθασμένη επιλογή να φέρει πισωγύρισμα και επαναφορά του «γρηγορόσημου». Γι’ αυτό οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θεωρούν ότι θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να μπει στον νέο νόμο η πρόβλεψη που υπήρχε στην ΚΥΑ 6814/05, Άρθρο2, παρ. 3, τελευταίο εδάφιο: «Οι αρμόδιες Δημόσιες Υπηρεσίες οφείλουν να διατυπώσουν τη γνώμη τους εντός δέκα εργασίμων ημερών. Η μη εμπρόθεσμη απάντησή τους ισοδυναμεί με σύμφωνη γνώμη για την καταλληλότητα του χώρου ως αεροδρομίου επί υδάτινης επιφάνειας».

Προτείνουν, δηλαδή, να ξαναμπεί στον νέο νόμο μια πρόβλεψη που υπήρχε στην ελληνική νομοθεσία των υδατοδρομίων, άρα είναι κάτι «δεδικασμένο» και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό. Σημειώνεται ότι με την ΚΥΑ 6814/05 είχαν εκδοθεί οι άδειες των δώδεκα πρώτων υδατοδρομίων που λειτούργησαν την περίοδο 2004-2008 και παρόλο που είχαν βγει ως προσωρινές, εντούτοις παρέμειναν σε ισχύ για 4 χρόνια και τα υδροπλάνα πραγματοποίησαν σε αυτά τα υδατοδρόμια 15.000 δρομολόγια και μετέφεραν 180.000 επιβάτες χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα από τη λειτουργία τους.

Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι η γραφειοκρατία αποτελεί σαράκι και οι χειρισμοί της κυβέρνησης θα πρέπει να οδηγούν προς την κατεύθυνση της καταπολέμησής της. Επειδή λοιπόν δεν παραμερίζονται με μαγικό τρόπο κατεστημένες νοοτροπίες, δεν αλλάζουν τα πράγματα παρά μόνο με στόχευση, αγώνα, αποφασιστικότητα, με τολμηρές αλλαγές, με βαθιά κοινωνική συστράτευση, η οποιαδήποτε απομάκρυνση από τον στόχο μόνο κακό και πισωγύρισμα μπορεί να φέρει.