Με ιδιαίτερη επιτυχία δόθηκε σήμερα το μεσημέρι, στην αίθουσα εκδηλώσεων του κτηρίου Τσίλλερ, η πρώτη συνέντευξη τύπου του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη.
Με ιδιαίτερη επιτυχία δόθηκε σήμερα το μεσημέρι, στην αίθουσα εκδηλώσεων του κτηρίου Τσίλλερ, η πρώτη συνέντευξη τύπου του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη, παρουσία του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου Βασίλη Πουλαντζά, της διευθύντριας της Δραματικής Σχολής Δηώς Καγγελάρη, των σκηνοθετών και των ηθοποιών της τρέχουσας θεατρικής περιόδου.
«Πάρε τη λέξι μου. Δώσε μου το χέρι σου». Με αυτόν τον στίχο του Ανδρέα Εμπειρίκου ο οποίος ήταν τυπωμένος επάνω σε μία μαύρη οθόνη, στίχο που ανέκαθεν ενέπνεε τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη και που θα αποτελέσει το μότο επάνω στο οποίο θα εργαστεί ως διευθυντής του Εθνικού, ξεκίνησε η εναρκτήρια συνέντευξη τύπου για την καλλιτεχνική περίοδο 2019 - 2020.
Ξεκινώντας με μια σειρά προσωπικών εκμυστηρεύσεων ο κ. Λιγνάδης αποκάλυψε την κύρια επιθυμία την οποία εξέφρασε στην υπουργό Πολιτισμού πριν δεχτεί τη θέση αυτή, που ήταν η «εκπαιδευτική και εκπολιτιστική διάσταση» που θα ήθελε να δώσει στον ρόλο του Εθνικού Θεάτρου. Όπως βέβαια τονίζεται και στην ιδρυτική διάταξη του Εθνικού Θεάτρου υπάρχει και αυτή η διάσταση που λέει ότι είναι υποχρεωμένο να παράγει πολιτισμό και παιδεία και που του «έλυσε τα χέρια». Απ' ό,τι φαίνεται λοιπόν, ο εκπαιδευτικός ρόλος θα κυριαρχήσει στις δράσεις του πρώτου εθνικού οργανισμού της χώρας.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής εξέθεσε τα ζητήματα και τις προτεραιότητες του Εθνικού Θεάτρου, τους στόχους αλλά και την φιλοσοφία που διέπει τη διεύθυνσή του. Η αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια, Έρι Κύργια, παρουσίασε το πρόγραμμα της τρέχουσας καλλιτεχνικής περιόδου.
Στη συνέχεια ο Δημήτρης Λιγνάδης όρισε τους δύο βασικούς πυλώνες της διεύθυνσής του: τον πολιτιστικό και τον ερευνητικό-εκπαιδευτικό πυλώνα.
Βασικά σημεία στα οποία στάθηκε ήταν τα εξής:
Πολιτιστικός πυλώνας
- Εξωστρέφεια
- Ονοματοδοσία Ισογείου Rex σε Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
- Λειτουργία Θεάτρου Rex κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου για τους επισκέπτες στην Αθήνα
- Έμφαση στην εκπαιδευτική, ερευνητική, πολιτιστική και ψυχαγωγική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου
- Μετασχηματισμός Πειραματικής Σκηνής σε ερευνητική Σκηνή για το αρχαιόθεμο δράμα (ερευνητικός - δοκιμαστικός χαρακτήρας)
- Αυτόνομες Εκδόσεις του Εθνικού Θεάτρου
- Διατήρηση, επικαιροποίηση και αξιοποίηση του αρχείου του Εθνικού Θεάτρου.
Επίσης, ανακοίνωσε κάποιους από τους σκηνοθέτες που θα σκηνοθετήσουν στο Εθνικό Θέατρο την περίοδο 2020-2021 (αλφαβητικά): Δημήτρης Καμαρωτός, Δημήτρης Καραντζάς, Γιώργος Κιμούλης, Στάθης Λιβαθινός, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αμαλία Μουτούση, Βασίλης Μπισμπίκης, Άντζελα Μπρούσκου, Γιώργος Νανούρης, Κωνσταντίνος Ρήγος, Δημήτρης Τάρλοου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Μάρθα Φριντζήλα.
Εκπαιδευτικός πυλώνας
- Δραματική Σχολή και Τμήμα Σκηνοθεσίας. Νέες κατευθύνσεις. Ανανέωση διδακτικού προσωπικού. Έμφαση στην αρχαία ελληνική γραμματεία.
- Θερινό Σχολείον στο χώρο του Σχολείου «Ειρήνη Παπά»: εργαστήρια, σεμινάρια
- Δράσεις για τον εορτασμό της ναυμαχίας της Σαλαμίνας.
Δ. Λιγνάδης: «…θέατρο δεν είναι μόνο καλλιτεχνία, είναι και εργασία και λάντζα»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής έκλεισε με τα εξής λόγια: «Υπενθυμίζω ότι αναλάβαμε το Εθνικό Θέατρο πριν από ενάμιση μήνα. Όλα αυτά που οραματιζόμαστε, που δρομολογούμε, που επιθυμούμε, άλλα ωραία, άλλα για κάποιους αδιάφορα, άλλα μη πραγματοποιήσιμα, όλα θα γίνουν αφού πρώτα ξεκαθαριστούν κάποια προβλήματα, θέματα... φλέγοντα, δηλώνω προκαταβολικά, οικονομικά που έχουν να κάνουν με την κατάσταση του Εθνικού Θεάτρου.
Ζητήματα που τα αντιμετωπίζουμε και διεξερχόμαστε, τα παλεύουμε, τα λύνουμε, τα ερευνούμε, ζητήματα που έχουν χρονικό ορίζοντα βάθους. Αλλά επειδή θέλω να σας κοιτώ στα μάτια, όλα αυτά θα ευδοκιμήσουν όταν κατατεθούν, αναγνωστούν, και αντιμετωπιστούν τα όχι ευκαταφρόνητα οικονομικά ζητήματα που παρέλαβε η διεύθυνση μου» και συμπλήρωσε ανάμεσα σε άλλα: «Όπως ξέρετε όλη η επιχορήγηση πηγαίνει στη μισθοδοσία. Αλλά θέατρο δεν είναι μόνο καλλιτεχνία, είναι και εργασία και λάντζα».