Για «πολιτική εξαπάτηση» που επιχειρεί η κυβέρνηση, μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες, κάνει λόγο ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, σχολιάζοντας τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές.
Για «πολιτική εξαπάτηση» που επιχειρεί η κυβέρνηση, μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες, κάνει λόγο ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, σχολιάζοντας τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές.
«Πρόκειται για μία προκήρυξη, που ενώ όλα ήταν έτοιμα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην αντιπολίτευση, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δύο μήνες, φτάνοντας έτσι στο σημείο να μη μπορούν να ανατεθούν οι συμβάσεις άγονων γραμμών μέχρι τις 31/10/2019, οπότε και λήγουν οι ετήσιες εν ισχύ συμβάσεις. Η προχειρότητα αυτή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων από και προς τα νησιά, ιδίως για το καλοκαίρι, πλήττοντας τον τουρισμό αλλά και τις μετακινήσεις των ίδιων των νησιωτών», προσθέτει.
«Παράλληλα, με μία σειρά επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις επιχειρήθηκε να καλυφθεί η αδυναμία διαχείρισης των άγονων γραμμών, η προχειρότητα της κυβέρνησης αλλά και η ίδια η πραγματικότητα», σημειώνει ο κ. Σαντορινιός.
Και εξηγεί: Πρώτον, η αύξηση του προϋπολογισμού «δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών». Όπως τονίζει, το υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών). Ωστόσο, δεν υπάρχουν επαρκή πλοία Κατηγορίας 1 ή Κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως δεν πρόκειται να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία Κατηγορίας 3.
«Έτσι, απλά, το υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας έναν προϋπολογισμό "φουσκωμένο" κατά μέσο όρο 30%, που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές», υποστηρίζει.
Δεύτερον, επισημαίνει ότι η «ρήτρα "πλοίου αντικατάστασης" δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε σαν πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών. Ωστόσο, δεν αποκλείεται πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο. Οπότε η ρήτρα "αντικατάστασης πλοίου" είναι απλά μία επικοινωνιακή εξαγγελία χωρίς αντίκρισμα».
Τρίτον, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ εξηγεί ότι η «προκήρυξη των άγονων γραμμών βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 27/6/2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη κυβέρνηση. Σε αυτήν την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από τη νέα ηγεσία του υπουργείου. Αντίθετα, η κυβέρνηση της ΝΔ έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει (Καβάλα-Σαμοθράκη, Κως-Νίσυρος-Τήλος-Σύμη-Ρόδος, Ρόδος-Καστελόριζο)».
«Το έχουμε επισημάνει πολλές φορές, ότι η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με όρους επικοινωνίας», συμπληρώνει ο κ. Σαντορινιός.
«Ας σταματήσει το υπουργείο να προσπαθεί να κοροϊδέψει τους νησιώτες και τα νησιά και ας εξηγήσει στους πολίτες γιατί δεν προκήρυξε τις ακτοπλοϊκές γραμμές που αποτελούν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών της Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελόριζου», καταλήγει.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ