Την ακύρωση της σύμβασης με τον εργολάβο για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας, στο τμήμα από την Τσιμισκή έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης, αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, σύμβαση που είχε υπογράψει η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη, λίγο πριν ολοκληρώσει τη θητεία της, προκαλώντας τότε την αντίδραση του νεοεκλεγέντος δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα.
Την ακύρωση της σύμβασης με τον εργολάβο για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας, στο τμήμα από την Τσιμισκή έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης, αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, σύμβαση που είχε υπογράψει η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη, λίγο πριν ολοκληρώσει τη θητεία της, προκαλώντας τότε την αντίδραση του νεοεκλεγέντος δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα.
Tο θέμα συζητήθηκε εκτάκτως στο δημοτικό συμβούλιο μετά από εισήγηση του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη και με τη συζήτηση να ξεκινά μετά τα μεσάνυχτα και να ολοκληρώνεται, έπειτα από ονομαστική ψηφοφορία, στις 2 τα ξημερώματα.
«Προφανώς θέλω πεζόδρομους, προφανώς και θα ήθελα, όχι μόνο η Αγ. Σοφίας, αλλά και πολλοί άλλοι δρόμοι, να γίνουν πεζόδρομοι αλλά όλα αυτά να είναι σε μια βιώσιμη πόλη. Σκεφτείτε τον άνθρωπο όμως που είναι στοιβαγμένος στον ΟΑΣΘ, που ψάχνει να βρει να παρκάρει, τα καταστήματα που θα είναι επί δύο χρόνια γιαπί. Αν όλα αυτά είναι βοήθεια στον άνθρωπο της πόλης, εγώ αυτά δεν τα καταλαβαίνω» τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Όπως εξήγησε, η διοίκηση έφερε εσπευσμένα το θέμα «για να προφυλάξουμε τον δήμο, από όποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει, τις οποίες θα μπορούσε να έχει αποφύγει ο Γιάννης Μπουτάρης εάν δεν υπέγραφε τη σύμβαση τον Αύγουστο.
«Στις 8 Αυγούστου, κατακαλόκαιρο, ο Γιάννης Μπουτάρης καλεί τον εργολάβο και υπογράφει τη σύμβαση, παρά το ότι έχω εκλεγεί δήμαρχος και παρά το ότι του έχω ζητήσει τηλεφωνικά να μην το κάνει, διότι διαφωνώ. Εάν σας ακούγονται σωστά και ωραία αυτά, τότε απλώς συζητάμε», είπε ο κ. Ζέρβας.
Ο κ. Κυριζίδης υποστήριξε πως το έργο θα δημιουργούσε σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην πόλη καθώς δεν υπάρχει άλλη κάθοδος για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, ενώ δίχως τη βασική γραμμή του Μετρό να λειτουργεί στην πόλη, είναι δύσκολες οι μετακινήσεις καθώς αυτή τη στιγμή το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς είναι ο ΟΑΣΘ που παρουσιάζει ελλείψεις.
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Κατερίνα Νοτοπούλου άσκησε κριτική στον κ. Ζέρβα λέγοντας πως της προκαλεί «αλγεινή εντύπωση» το γεγονός ότι εισάγεται το θέμα της λύσης της σύμβασης, χωρίς να υπάρχει εισήγηση από την αρμόδια υπηρεσία.
«Νιώθω διαρκώς ότι αυτή η διοίκηση φέρει ένα ψυχολογικό θέμα και ένα πρόβλημα ανάληψης ευθυνών. Μοιάζει πως θέλει να ξηλώσει ό,τι θυμίζει Μπουτάρη και αυτό είναι αντιπαραγωγικό για τη Θεσσαλονίκη», είπε η κα Νοτοπούλου.
Τελικά η διάλυση της σύμβασης εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία έπειτα από ονομαστική ψηφοφορία.
naftemporiki με πληροφορίες και από ΑΜΠΕ