Απόψεις
Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2019 10:10

Ποιος θα «κοιτά» το Ελληνικό;

Η έγκριση των τεσσάρων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) για την πολεοδομική ωρίμανση του έργου στο Ελληνικό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς την υλοποίηση της εμβληματικής αυτής επένδυσης. Οι ΚΥΑ είχαν προετοιμαστεί, σε σημαντικό βαθμό, από τους αρμόδιους φορείς, όπως, μεταξύ άλλων, είναι η Ελληνικόν Α.Ε., και την προηγούμενη κυβέρνηση, ωστόσο δεν θα προχωρούσαν χωρίς την ισχυρή βούληση της νέας πολιτικής ηγεσίας, γράφει η Τέτη Ηγουμενίδη.

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Η έγκριση των τεσσάρων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) για την πολεοδομική ωρίμανση του έργου στο Ελληνικό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς την υλοποίηση της εμβληματικής αυτής επένδυσης. Οι ΚΥΑ είχαν προετοιμαστεί, σε σημαντικό βαθμό, από τους αρμόδιους φορείς, όπως, μεταξύ άλλων, είναι η Ελληνικόν Α.Ε., και την προηγούμενη κυβέρνηση, ωστόσο δεν θα προχωρούσαν χωρίς την ισχυρή βούληση της νέας πολιτικής ηγεσίας.

Για να φθάσουμε στην υπογραφή της τελικής σύμβασης με τους επενδυτές χρειάζεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το καζίνο, οι ΚΥΑ για την ιδιοκτησιακή ωρίμανση του ακινήτου και να μην υπάρχουν εκκρεμείς δικαστικές προσφυγές κατά των διοικητικών πράξεων. Βάσει των πιο αισιόδοξων εκτιμήσεων της αγοράς του real estate το Δημόσιο θα εισπράξει την προκαταβολή για το Ελληνικό, ώστε να ανοίξει ο δρόμος και για τις μπουλντόζες, το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Καθώς λοιπόν, όπως όλα δείχνουν, το έργο στο Ελληνικό θα ξεκινήσει, ένα από τα πολλά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι ποιος θα επιβλέπει (επιτελικά) τις εργασίες, την τήρηση του πλαισίου ή ακόμα ποιος θα παραλαμβάνει τις υποδομές τις οποίες είναι υποχρεωμένος να υλοποιήσει ο επενδυτής.

Λίγα χρόνια πριν καταργήθηκε ένας δραστήριος, επί πολλά έτη, Οργανισμός, ο ΟΡΣΑ (Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου), ο οποίος, υπό την καθοδήγηση τότε της πολεοδόμου μηχανικού Βιβής Μπάτσου, ολοκλήρωσε το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, το οποίο έλαβε τη μορφή νόμου και ψηφίστηκε το 2014 από τη Βουλή (ν. 4277/14). Η ύπαρξη Ρυθμιστικού στην Αθήνα (ως επιτελικό κείμενο με σαφή όμως αναφορά για τι έπρεπε να γίνει στο παλιό αεροδρόμιο) βοήθησε σημαντικά να προχωρήσει η πολεοδομική ωρίμανση του έργου στο Ελληνικό και μάλιστα είναι ο πρώτος νόμος στον οποίο γίνεται μνεία στην ΚΥΑ πολεοδόμησης που εγκρίθηκε την Παρασκευή.

Εκτός από το Ελληνικό, για την Αττική σχεδιάζονται αρκετά ακόμα έργα (Τατόι, επενδύσεις όπως το νέο καζίνο στο Μαρούσι, Αναπλάσεις κ.λπ.). Αυτά όλα κάπως θα πρέπει να τα «βλέπει» ένα «μάτι» από άποψης «σχεδιασμού του χώρου» και όπως σημειώνεται από τους ειδικούς για τα θέματα αυτά επιστήμονες, τον ρόλο αυτό θα μπορούσε να διαδραματίσει ένας δημόσιος οργανισμός όπως ο ΟΡΣΑ. Άλλωστε, το Ρυθμιστικό της Αθήνας είναι ένα δυναμικό σχέδιο και κάποιος φορέας χρειάζεται να το επικαιροποιήσει για να μην απαξιωθεί.