Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019 13:39

Privacy International: Το Facebook λαμβάνει δεδομένα για τη σεξουαλική ζωή χρηστριών εφαρμογών

Δεδομένα προσωπικής φύσης, μεταξύ των οποίων και το πότε χρήστριες εφαρμογών κάνουν σεξ, λαμβάνει το Facebook, υποδεικνύει έρευνα της Privacy International.

Δεδομένα προσωπικής φύσης, μεταξύ των οποίων και το πότε χρήστριες εφαρμογών κάνουν σεξ, λαμβάνει το Facebook, υποδεικνύει έρευνα της Privacy International.

Η οργάνωση διερεύνησε ένα εύρος εφαρμογών για την παρακολούθηση της περιόδου στις γυναίκες, προκειμένου να διαπιστωθεί σε τι ακριβώς πληροφορίες αποκτά πρόσβαση το κοινωνικό δίκτυο. Όπως αναφέρει το BBC, τα δεδομένα αυτά περιλαμβάνουν λεπτομέρειες σχετικά με τη χρήση και το είδος αντισύλληψης, πότε αναμένεται η περίοδος και το είδος των συμπτωμάτων που βιώνονται.

Μετά τη συγκεκριμένη έρευνα, μια από αυτές τις εφαρμογές ανακοίνωσε πως αλλάζει τους κανόνες και την πολιτική της ως προς τα θέματα ιδιωτικότητας/ προσωπικών δεδομένων.

Οι εφαρμογές για την περίοδο συλλέγουν κάποια από τα πλέον προσωπικά δεδομένα που υπάρχουν: Από γενικά στοιχεία για την υγεία μέχρι στοιχεία για τη σεξουαλική δραστηριότητα, τη διάθεση, τη διατροφή κ.α. Αυτό που λαμβάνει η χρήστρια είναι οι ημερομηνίες του μήνα κατά τις οποίες είναι πιο γόνιμη και το πότε αναμένει την επόμενη περίοδό της.

Ο διαμοιρασμός με το Facebook γίνεται μέσω του software development kit (SDK) του Facebook- εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εφαρμογές για να βγάλουν λεφτά από διαφημίσεις.

Η Privacy International διαπίστωσε πως οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές της κατηγορίας αυτής- Period Tracker, Period Track Flo και Clue Period Tracker δεν μοιράζονταν δεδομένα με το Facebook. Ωστόσο πολλές άλλες, μεταξύ των οποίων οι Maya, MIA, My Period Tracker κ.α το έκαναν.

Από πλευράς της η Maya ενημέρωσε την Privacy International πως απομάκρυνε κάποια σχετικά SDK, με τις αλλαγές να τίθενται σε εφαρμογή άμεσα. Το Facebook δήλωσε στο BBC πως «οι όροι της υπηρεσίας μας απαγορεύουν σε developers να μας στέλνουν ευαίσθητα δεδομένα υγείας και τους επιβάλλουμε όταν διαπιστώνουμε πως το κάνουν. Επιπρόσθετα, το ad targeting που βασίζεται στα ενδιαφέροντα των χρηστών δεν συλλέγει πληροφορίες που προκύπτουν από τις δραστηριότητές τους σε άλλες εφαρμογές ή ιστοσελίδες».