Έρευνα μέσω Διαδικτύου με αντικείμενο την καταγραφή των τιμών για βασικά σχολικά είδη διεξήγαγε η Διεύθυνση Ελέγχων και Παρατηρητηρίων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Έρευνα μέσω Διαδικτύου με αντικείμενο την καταγραφή των τιμών για βασικά σχολικά είδη διεξήγαγε η Διεύθυνση Ελέγχων και Παρατηρητηρίων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο από 3 έως 9 Σεπτεμβρίου, σε καταστήματα διάθεσης σχολικών ειδών που διέθεταν τα προϊόντα τους και μέσω των ηλεκτρονικών σελίδων τους.
Όπως διαπιστώθηκε, υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλη ποικιλία ειδών και εύρος τιμών. Σημαντικότατο στοιχείο που διαφοροποιεί τις τιμές των ειδών αυτών είναι το «σήμα» που φέρουν, όχι μόνο της εταιρείας που τα παράγει ή/και τα διαθέτει, αλλά και του θέματος που απεικονίζεται πάνω σε αυτά (πχ ήρωες κινουμένων σχεδίων κλπ), χωρίς να διαφοροποιούνται τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά του προϊόντος για την κάλυψη των αναγκών που προορίζονται.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται το εύρος των χαμηλότερων τιμών που παρατηρήθηκαν στα σημεία πώλησης της έρευνας:
Με βάση τις τιμές αυτές, σε ένα ενδεικτικό «καλάθι» υπολογίζεται ότι το μέσο χαμηλότερο κόστος για την προμήθεια βασικών σχολικών ειδών - πλην σχολικής τσάντας - ανέρχεται μεταξύ 22,71 έως 43,67 ευρώ.
Αναλυτικά τα είδη και οι ποσότητες του ενδεικτικού καλαθιού έχουν ως εξής:
Σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περσινής έρευνας, παρατηρείται διεύρυνση μεταξύ κατώτατων-ανώτατων τιμών, ενώ κατά μέσο όρο εντοπίζεται μείωση της τάξης του 1,83%.
Οι τιμές της σχολικής τσάντας παρουσιάζονται ξεχωριστά, καθώς και εδώ παρατηρείται μεγάλο εύρος, αλλά το κόστος ως είδος είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα είδη, σε σημείο που, ανάλογα με το ποια συγκεκριμένη τσάντα θα επιλέξει ο κάθε καταναλωτής, ενδέχεται να ξεπεράσει το 50% του συνολικού κόστους για σχολικά είδη. Επιπλέον, η τσάντα δεν χαρακτηρίζεται ως «αναλώσιμο» είδος, όπως τα περισσότερα από τα παραπάνω είδη, ενώ η επιλογή της έχει να κάνει και με ζητήματα υγείας των παιδιών (πχ ανατομική ή μη, με τρόλεϋ κλπ). Ένας επιπλέον παράγοντας που διαφοροποιεί την τιμή της σχολικής τσάντας είναι και οι ηλικίες στις οποίες απευθύνεται. Στον πίνακα που ακολουθεί εμφανίζονται τα εύρη και οι επικρατούσες τιμές:
Γενική εκτίμηση είναι ότι ο καταναλωτής που θα διεξάγει έρευνα αγοράς και θα επιλέξει τα προϊόντα που θα αγοράσει με γνώμονα τις ανάγκες του και όχι την τάση της παιδικής μόδας, μπορεί να εξοικονομήσει πάνω από 20 ευρώ από τις αγορές σχολικών ειδών, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται στην εκτίμηση αυτή η σχολική τσάντα, όπου υπεισέρχονται και άλλοι σημαντικοί παράγοντες για την αγορά της εκτός από την τιμή πώλησης.