Θα έπρεπε να προσπαθήσεις πολύ για να βρεις κάποιον που σχετίζεται με την επιχειρηματικότητα και δεν δήλωνε τουλάχιστον ικανοποιημένος απ’ όσα άκουσε από το στόμα του πρωθυπουργού το Σαββατοκύριακο της ΔΕΘ, γράφει ο Γιώργος Χατζηλίδης.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Θα έπρεπε να προσπαθήσεις πολύ για να βρεις κάποιον που σχετίζεται με την επιχειρηματικότητα και δεν δήλωνε τουλάχιστον ικανοποιημένος απ’ όσα άκουσε από το στόμα του πρωθυπουργού το Σαββατοκύριακο της ΔΕΘ.
Και πώς να μην υπάρχει ικανοποίηση όταν, για πρώτη φορά έπειτα από δέκα περίπου χρόνια συνεχούς αφαίμαξης των εισοδημάτων, ανακοινώνεται το πρώτο μεγάλο πακέτο με μειώσεις φόρων και εισφορών που αγγίζει όλους τους Έλληνες - μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Πέρα όμως από τις μειώσεις φόρων και τα φιλικά μέτρα για επενδύσεις, στη βάση ενός σχεδίου που δείχνει συνεκτικό και επεξεργασμένο, ο κ. Μητσοτάκης μέσα σε μόλις δύο μήνες φαίνεται να έχει πείσει τον επιχειρηματικό κόσμο ότι είναι αυτός που μπορεί να κάνει τη δουλειά. Μπορεί να μη γοητεύει τα πλήθη με τη ρητορική του δεινότητα, αλλά εκπέμπει μια σιγουριά, μια επάρκεια, έναν επαγγελματισμό, έναν τεχνοκρατισμό, δείχνει ο σωστός άνθρωπος στην κατάλληλη στιγμή για τη χώρα.
Βέβαια, όσο κι αν απέφυγε να το παραδεχθεί, η αλήθεια είναι ότι παρέλαβε από την κυβέρνηση Τσίπρα μια οικονομία σε τροχιά βιωσιμότητας, με μεγάλα πλεονάσματα, που του δίνουν ακριβώς το περιθώριο να προχωρήσει σε ελαφρύνσεις και παροχές. Το αν το δικό του μίγμα πολιτικής, που θέλει κυρίως να δώσει ανάσες στη μεσαία τάξη, ή του προκατόχου του, που είχε μεγαλύτερη μέριμνα για τους πιο αδύναμους, είναι αυτό που θα εκπληρώσει το σύνθημα «ανάπτυξη για όλους» είναι κάτι που μόνο ο χρόνος μπορεί να απαντήσει.
Ο χρόνος θα δώσει απαντήσεις και στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, η οποία τείνει να εξελιχθεί σε «αχίλλειο πτέρνα» της πολιτικής του. Ανακοίνωσε την επιστράτευση του ΚΤΕΛ για να μειωθεί σε άμεσο χρόνο το βάρος του ΟΑΣΘ, αλλά δεν ήταν έτοιμος να παρουσιάσει ένα σχέδιο που θα δίνει έστω μεσοπρόθεσμη λύση στον μεγάλο πονοκέφαλο της πόλης. Διότι οι αστικές συγκοινωνίες ήταν, και πολύ καλώς, το υπ’ αριθμόν ένα ζήτημα που η Ν.Δ. ως αντιπολίτευση είχε σηκώσει ψηλά, επί έναν χρόνο, στα της Θεσσαλονίκης. Θα έπρεπε, λοιπόν, να υπάρχει σχέδιο για τον ΟΑΣΘ, όπως και πιο πειστικές απαντήσεις για το μετρό που το περιμέναμε, έστω και... κολοβό, το 2020, αλλά μας είπε ότι θα το δούμε το 2023. Ανεξάρτητα ποιος έχει την ευθύνη, μία νέα μεγάλη καθυστέρηση, μαζί με την απόφαση για την απόσπαση των αρχαίων, δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση...