Προβληματισμό στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προκαλούν οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακόμα και με βαθμό κάτω της μονάδας (0,8), καθώς και το γεγονός ότι οι βάσεις συγκεκριμένων σχολών, πχ πολυτεχνικών, είχαν πτώση έως και 3.000 μόρια.
Προβληματισμό στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προκαλούν οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακόμα και με βαθμό κάτω της μονάδας (0,8), καθώς και το γεγονός ότι οι βάσεις συγκεκριμένων σχολών, πχ πολυτεχνικών, είχαν πτώση έως και 3.000 μόρια.
Για δύο στοιχεία που «με προβλημάτισαν πολύ» έκανε λόγο σήμερα η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM». «Το πρώτο είναι ότι έχουμε μεγάλο ποσοστό επιτυχόντων που εισάγονται σε σχολές με βαθμό κάτω από τη βάση - και πολύ κάτω από τη βάση. Όσον αφορά τους επιτυχόντες Γενικών Λυκείων, ένας στους τέσσερις πέρασε με βαθμό κάτω από τη βάση κι όσον αφορά τους επιτυχόντες των Επαγγελματικών Λυκείων πάνω από το 40% πέτυχε με βαθμό κάτω από τη βάση. Αυτό σίγουρα είναι ένα στοιχείο που πρέπει να μας προβληματίσει πάρα πολύ, την Πολιτεία εν συνόλω θα έλεγα».
Δεύτερο σημείο που χωρά συζήτηση είναι, σύμφωνα με την υπουργό, οι προτιμήσεις των υποψηφίων. Όπως εξήγησε, η σχολή με τις περισσότερες προτιμήσεις ήταν ένα παιδαγωγικό τμήμα της Θεσσαλονίκης, το οποίο επέλεξαν 20.000 υποψήφιοι. «Με προβληματίζει, όχι τόσο αυτό, όσο το ότι οι πρώτες 15 ή 17 σχολές είναι όλες παιδαγωγικές. Και γιατί το λέω αυτό ως ένα στοιχείο που πρέπει να προβληματίσει; Διότι ναι μεν υπάρχουν ανάγκες στην εκπαίδευση αναμφισβήτητα, όμως έχουμε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Άρα, αυτό το στοιχείο τι μας δείχνει; Μας δείχνει ότι είναι ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη να εστιάσουμε στο χάσμα που υπάρχει σήμερα, αφενός μεταξύ εκπαίδευσης, αφετέρου μεταξύ πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας».
Σε ερώτηση πώς θα γεφυρωθεί το χάσμα, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι «υπάρχουν τρόποι, «παράδειγμα, ένας τρόπος είναι να εισαχθεί υποχρεωτικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από την πρώτη γυμνασίου...».
ΚΙΝΑΛ: Αποτέλεσμα της υποβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου οι χαμηλές επιδόσεις
Ανάλογο προβληματισμό εκφράζει και το ΚΙΝΑΛ, μέσω της Χαράς Κεφαλίδου, υπεύθυνης της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής για θέματα Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Όπως επισημαίνει, «οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις μάς προβληματίζουν όλους. Όμως η πρόταση της υπουργού για θέσπιση ορίου εισαγωγής - αν και σωστή - δεν αρκεί, δεν προσφέρει από μόνη της λύση.
Είναι αναγκαίο να συνδεθεί με πολιτικές αναβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου. Γιατί οι χαμηλές επιδόσεις είναι αποτέλεσμα της υποβάθμισής του, που εντάθηκε από τις πολιτικές των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.
Περιμένουμε ολοκληρωμένη και συνολική πρόταση, αποτέλεσμα ουσιαστικού διαλόγου και συναίνεσης και όχι αποσπασματικές δηλώσεις» αναφέρει η κ. Κεφαλίδου.
Τα στατιστικά των πανελλαδικών
Στο μεταξύ, στη δημοσιότητα έδωσε την Τετάρτη το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τα στατιστικά των προτιμήσεων επιτυχόντων και υποψηφίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανά κατηγορία επιλογής:
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ