Πολυαναμενόμενες ταινίες με Κουέντιν Ταραντίνο, Γούντι Άλεν και ένα «Μεσοκαλόκαιρο» που σκορπάει τρόμο στα βουνά της Σκανδιναβίας, πλαισιωμένες από αριστουργήματα της έβδομης τέχνης που επανακυκλοφορούν σε ψηφιακή μορφή υποδέχονται τους σινεφίλ που επιστρέφουν στη βάση τους από τις καλοκαιρινές διακοπές τους.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Πολυαναμενόμενες ταινίες με Κουέντιν Ταραντίνο, Γούντι Άλεν και ένα «Μεσοκαλόκαιρο» που σκορπάει τρόμο στα βουνά της Σκανδιναβίας, πλαισιωμένες από αριστουργήματα της έβδομης τέχνης που επανακυκλοφορούν σε ψηφιακή μορφή υποδέχονται τους σινεφίλ που επιστρέφουν στη βάση τους από τις καλοκαιρινές διακοπές τους.
«Κάποτε στο... Χόλυγουντ»
Στο Λος Άντζελες του1969, τα πάντα είναι ρευστά και όλα αλλάζουν. Ο τηλεοπτικός αστέρας Ρικ Ντάλτον και ο -για πολλά χρόνια- κασκαντέρ του, Κλιφ Μπουθ, κινούνται στη νέα βιομηχανία του θεάματος, την οποία με δυσκολία αναγνωρίζουν πια.
Αν το έως τώρα σινεμά του Κουέντιν Ταραντίνο ήταν ασκήσεις, η νέα δημιουργία του αποτελεί τη διατριβή του για τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Εκτός από τους σούπερ σταρ Μπραντ Πιτ και Λεονάρντο ντι Κάπριο, στο καστ περιλαμβάνονται, μεταξύ πολλών άλλων, οι Μάργκοτ Ρόμπι -στον ρόλο της Σάρον Τέιτ, Μπρους Ντερν, Αλ Πατσίνο, Ντακότα Φάνινγκ και Εμίλ Χιρς.
«Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη»
Η ταινία που έβαλε στο συρτάρι η Amazon, αλλά ο Γούντι Άλεν διεκδίκησε δικαστικά, βγαίνει στις αίθουσες της Ευρώπης, με πρωταγωνιστές τους Τίμοθι Σαλαμέ, Ελ Φάνινγκ, Σελένα Γκομέζ και Τζουντ Λο. Στην υπόθεση του έργου, ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι φτάνει στη Νέα Υόρκη, με σκοπό να περάσει ξέγνοιαστα το σαββατοκύριακο. Τα σχέδιά τους σύντομα θα ανατραπούν και θα περάσουν ο καθένας μόνος του τις επόμενες ώρες περιπλανώμενοι στην πόλη, συναντώντας ανθρώπους που θα τους αλλάξουν τη ματιά με την οποία έβλεπαν τη ζωή. Κι όλα αυτά, ενώ η ηλιοφάνεια δίνει τη θέση της στις ψιχάλες της βροχής!
«Μεσοκαλόκαιρο»
Στη νέα ταινία του σκηνοθέτης της «Διαδοχής», Άρι Άστερ, ένα ζευγάρι που βρίσκεται σε κρίση αποφασίζει να ταξιδέψει μαζί με φίλους σε ένα Φεστιβάλ στην καρδιά της Σουηδίας, σε κάποιο απομονωμένο χωριό. Αυτό που ξεκινάει σαν μία ανέμελη καλοκαιρινή περιπέτεια σε ένα ηλιόλουστο καταφύγιο, παίρνει νοσηρή τροπή, όταν οι κάτοικοι του χωριού προσκαλούν τους καλεσμένους να συμμετέχουν σε εορτασμούς που μεταμορφώνουν αυτόν τον παράδεισο σε ένα όλο και πιο ανησυχητικό και ενοχλητικό μέρος.
«Ο Διαβολάκος»
H πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του -βραβευμένου με Όσκαρ- Ρομπέρτο Μπενίνι, που κατάφερε να ταξιδέψει και στις ΗΠΑ, με μεγάλη επιτυχία επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη σε ψηφιακή επανέκδοση. Στην υπόθεση της ταινίας, κατά τη διάρκεια ενός εξορκισμού, ο ιερέας συναντά ένα ναρκισσιστικό, σκανταλιάρικο μα στην πραγματικότητα αφελές διαβολάκι, το οποίο αρνείται να επιστρέψει στην κόλαση και αποφασίζει να γνωρίσει τον κόσμο.
«Φθινοπωρινή Σονάτα»
Μαεστρικός Ίνγκμαρ Μπέργκμαν του 1978, υποψήφιος για δύο Όσκαρ, προβάλλεται σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες. Η Σαρλότ, μια πιανίστρια διεθνούς φήμης, συναντά έπειτα από επτά χρόνια την κόρη της Εύα -η οποία ζει με τον πάστορα σύζυγό της Βίκτoρα, αναζητώντας επιβεβαίωση και συναισθηματική κάλυψη από το ταπεινωμένο κορίτσι. Η συνάντηση μάνας και κόρης (Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Λιβ Ούλμαν) εξελίσσεται σε μια τρομερή σύγκρουση, μέσα από μια σειρά εξομολογήσεων που ξεχειλίζουν ταυτόχρονα από αγάπη και μίσος. Δύο χαρακτήρες που είναι δύο κόσμοι εκ διαμέτρου αντίθετοι… Αφού τα ψέματα και οι ωραιοποιήσεις εξαφανιστούν, οι αλήθειες θα εμφανιστούν και θα πληγώσουν όλους τους εμπλεκομένους ανεπανόρθωτα.
«Ο Τρίτος Άνθρωπος»
Στην επανέκδοση του αριστουργηματικού φιλμ νουάρ του Κάρολ Ριντ, με πρωταγωνιστή τον Όρσον Γουέλς, ο Χόλι Μάρτινς, ένας αποτυχημένος Αμερικανός συγγραφέας μυθιστορημάτων της Άγριας Δύσης, ταξιδεύει στη μεταπολεμική Βιέννη, προσκεκλημένος του παλιού του φίλου, Χάρι Λάιμ, που του έχει υποσχεθεί στέγη και μια ευκαιρία για δουλειά. Μόνο που φτάνοντας στην πόλη, ο Μάρτινς θ’ ανακαλύψει ότι ο φίλος του σκοτώθηκε σε δυστύχημα και θα μείνει με συντροφιά την ηθοποιό ερωμένη του Λάιμ και την ανησυχητική υποψία ότι ο θάνατός του δεν οφειλόταν στην κακή τύχη. Ένα θρίλερ γεμάτο σασπένς, συντελεστές διαλεγμένοι από την παλέτα της ιστορίας, ένα απόλυτα κυνικό και σύγχρονο δράμα -μια από τις καλύτερες ταινίες που έγιναν ποτέ.