Μια τελείως διαφορετική σύνθεση φαίνεται ότι είχε στο μυαλό του ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι πριν αρχίσει να ζωγραφίζει το διάσημο πίνακα «Παναγία των Βράχων», αφού κάτω από το τελικό έργο ανακαλύφθηκαν σκίτσα του Θείου Βρέφους μαζί με έναν άγγελο.
Μια τελείως διαφορετική σύνθεση φαίνεται ότι είχε στο μυαλό του ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι πριν αρχίσει να ζωγραφίζει το διάσημο πίνακα «Παναγία των Βράχων», αφού κάτω από το τελικό έργο ανακαλύφθηκαν σκίτσα του Θείου Βρέφους μαζί με έναν άγγελο.
Η ανακάλυψη προέκυψε κατά τη διάρκεια επιστημονικής έρευνας από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, που ετοιμάζει μια μεγάλη έκθεση για το ζωγράφο της Αναγέννησης με βασικό έκθεμα την «Παναγία των Βράχων».
«Τα αρχικά σχέδια είχαν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το ολοκληρωμένο έργο και παραμένει μυστήριο για ποιο λόγο εγκατέλειψε ο Ντα Βίντσι την πρώτη του σύνθεση», εξήγησε εκπρόσωπος της Πινακοθήκης.
Ειδικοί μελέτησαν επί μήνες με εξειδικευμένες τεχνικές απεικόνισης -φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων Χ και υπέρυθρη και υπερφασματοπική απεικόνιση- το αρχικό σχέδιο που δημιουργήθηκε από υλικό που περιέχει ψευδάργυρο για να ανακαλύψουν τις διαφορές στο αριστούργημα.
«Και οι δύο μορφές βρίσκονται σε ψηλότερη θέση με τον άγγελο να έχει στραμμένο το πρόσωπο στο Θείο Βρέφος», είπαν.
Για τις ανάγκες της έκθεσης για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι ένας χώρος στο ισόγειο της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου θα μετατραπεί ώστε να θυμίζει ναό και να μπορούν οι επισκέπτες να φανταστούν πώς θα έδειχνε η «Παναγία των Βράχων» στην αρχική της θέση, στην Αγία Τράπεζα ενός ναού αφιερωμένο στην άμωμη σύλληψη της Θεοτόκου.