Δράμα ενηλικίωσης από τη Χιλή, μεγάλες κυρίες του βρετανικού σινεμά που αναπολούν την πορεία τους, περιπέτεια βασισμένη σε αληθινά γεγονότα και επανέκδοση ενός γουέστερν με μοναδικούς πρωταγωνιστές προσφέρουν εισιτήρια προς δροσερούς κινηματογραφικούς προορισμούς για όσους δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν το κλεινόν άστυ για τον Δεκαπενταύγουστο.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Δράμα ενηλικίωσης από τη Χιλή, μεγάλες κυρίες του βρετανικού σινεμά που αναπολούν την πορεία τους, περιπέτεια βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, γαλλικές κωμωδίες και επανέκδοση ενός σπαγγέτι γουέστερν με μοναδικούς πρωταγωνιστές προσφέρουν εισιτήρια προς δροσερούς κινηματογραφικούς προορισμούς για όσους δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν το κλεινόν άστυ για τον Δεκαπενταύγουστο.
«Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι»
Στο χιλιανό δράμα ενηλικίωσης, μια μικρή ομάδα οικογενειών επιλέγει να ζει απομονωμένη στους πρόποδες των Άνδεων, μακριά από τους κινδύνους του αστικού περιβάλλοντος. Δύο δεκαεξάχρονοι, η Σοφία και ο Λούκας, μαζί με τη δεκάχρονη Κλάρα, προετοιμάζονται για το μεγάλο πρωτοχρονιάτικο πάρτι της κοινότητας και παράλληλα για τις προκλήσεις της ενηλικίωσης. H ταινία που χάρισε στην Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ το πρώτο μεγάλο βραβείο σε γυναίκα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, από τις 15 Αυγούστου, θα προβάλλεται αποκλειστικά στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
«Τσάι με τις Κυρίες»
Ο Ρότζερτ Μισέλ («Μια βραδιά στο Νόττινγκ Χιλ») καταγράφει τη συνάντηση κορυφής τεσσάρων σπουδαίων ηθοποιών - θρύλων της Αγγλίας. Τζούντι Ντεντς, Μάγκι Σμιθ, Άιλιν Άτκινς και Τζόαν Πλόουραϊτ συναντιούνται μια φορά τον χρόνο στην αγγλική εξοχή και μιλούν για τις ζωές τους τότε και τώρα, τις εμπειρίες τους στο θέατρο, την τηλεόραση και το σινεμά και τις αναμνήσεις που έχουν από τότε που ήταν νέες μέχρι σήμερα, καθώς αναπολούν τα χρόνια που έζησαν -με τη σοφία, πλέον, της ηλικίας τους. Αθροιστικά, όλες μαζί είναι… 342 χρονών... και, όμως, απίστευτα νέες.
«Ο Πρίγκιπας του Καρτέλ»
Η αμερικανική περιπέτεια του Νικ Χαμ, βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, μας μεταφέρει στο 1974, όπου ο Τζιμ Χόφμαν -ένας μέσος οικογενειάρχης, πατέρας δύο παιδιών που εργάζεται σκληρά σαν πιλότος- είναι περιστασιακό βαποράκι. Όταν συλλαμβάνεται κατά τη διάρκεια εισαγωγής κοκαΐνης στις ΗΠΑ, η μόνη λύση για να αφεθεί ελεύθερος, είναι να βοηθήσει το FBI να συλλάβει τον προμηθευτή του.
«Έτοιμος για Όλα»
Στη γαλλική κομεντί των Μπενουά Ντελεπάν και Γκουστάβ Κερβέρν, με τον Ζαν Ντιζαρντάν και την Γιολάντ Μορό, η Μονίκ διοικεί έναν πρότυπο ξενώνα για αστέγους στη γαλλική επαρχία. Μία ημέρα, εντελώς ξαφνικά, εμφανίζεται ο αδερφός της, Ζακ, που είχε να της δώσει σημεία ζωής για χρόνια. Είναι τελείως άχρηστος και ανίκανος για οποιαδήποτε εργασία, ωστόσο έχει μία και μοναδική φιλοδοξία: να γίνει πλούσιος. Σύντομα, πείθει τους πάντες στο χωριό να του δώσουν ό,τι έχουν και δεν έχουν και να ταξιδέψουν όλοι μαζί για ένα πιο «όμορφο» μέλλον.
«Η Γειτόνισσα»
Η Σοφί Μαρσό σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε μία από τις πιο εμπορικές κωμωδίες της χρονιάς στη Γαλλία. Η Ελέν, μια εκδότρια ροζ λογοτεχνικών διηγημάτων, ζει μια ζωή που κινείται γύρω από τη δουλειά της. Βρίσκοντας καταφύγιο στα βιβλία, είναι πεπεισμένη ότι η ζωή είναι όμορφη. Απολαμβάνοντας τη ρουτίνα της, θα δει ξαφνικά την καθημερινότητά της να αναστατώνεται, όταν θα εμφανιστεί μια νέα γειτόνισσα, η κυρία Μιλς. Σύντομα, η παρουσία αυτής της εκκεντρικής ηλικιωμένης Αμερικανίδας, θα αποκτήσει μεγάλη σημασία στη ζωή της Ελέν. Όμως, κάποιες φορές, τα φαινόμενα απατούν!
«Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο»
O Τέρενς Γιανγκ σκηνοθετεί τους Τσαρλς Μπρόνσον, Αλέν Ντελόν, Τοσίρο Μιφούνε και Ούρσουλα Άντρες σε ένα σπαγγέτι γουέστερν γαλλο-ιταλικής παραγωγής, το οποίο προβάλλεται σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες.
Ο ληστής Λινκ Στιουάρτ (Τσαρλς Μπρόνσον) συνεταιρίζεται με τον Γκος (Αλέν Ντελόν) για να ληστέψουν ένα τρένο. Στο τρένο, όμως, από το Σαν Φρανσίσκο προς την Ουάσιγκτον, ταξιδεύει και ο νέος Ιάπωνας πρεσβευτής, με τους σαμουράι - σωματοφύλακές του και ένα πανάκριβο, χειροποίητο χρυσό σπαθί, δώρο προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Ο Γκος, αφού επιδοθεί σε μία τεράστια σφαγή στο τρένο, σκοτώνει τον έναν από τους δύο σωματοφύλακες, αλλά ο άλλος, ο Κουρόντα (Tοσίρο Μιφούνε), ορκίζεται εκδίκηση - δίνει στον εαυτό του προθεσμία επτά ημερών για να πάει το σπαθί πίσω στον Ιάπωνα πρέσβη, διαφορετικά θα προχωρήσει σε Σεπούκου (χαρακίρι), εξαιτίας της αποτυχίας του.