Την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει τόσο τη ρύθμιση αιτιολογημένης απόλυσης, όσο και αυτή που αφορούσε τους εργολάβους, χαιρετίζει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).
Την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει τόσο τη ρύθμιση αιτιολογημένης απόλυσης, όσο και αυτή που αφορούσε τους εργολάβους, χαιρετίζει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «η ΓΣΕΒΕΕ είχε κατ’ επανάληψη επισημάνει τόσο στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, όσο και μέσα από τις δημοσιευμένες θέσεις της ότι μια σειρά εργασιακών ρυθμίσεων που συντελέστηκαν κυρίως την τελευταία διετία, δημιουργούσαν επιπρόσθετο και δυσβάστακτο γραφειοκρατικό και διοικητικό κόστος συμμόρφωσης, ιδιαίτερα για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την δυνατότητα να διατηρούν οργανωμένα λογιστήρια και νομικά τμήματα, χωρίς μάλιστα να προσδίδουν ένα καλύτερο πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων».
Ενδεικτικά η ΓΣΕΒΕΕ αναφέρεται στις διατάξεις που θεσμοθετήθηκαν και αφορούν:
α) την Ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων (αρθρ. 9, Ν. 4554/2018),
β) του Βάσιμου λόγου απόλυσης (αρθρ. 48, Ν. 4611/2019,
γ) την Καταχώρηση της ετήσιας κανονικής άδειας στο ΠΣ Εργάνη (αρθρ. 53, Ν. 4611/2019),
δ) την Αναστολή προθεσμιών κατά τη συμφιλιωτική διαδικασία και τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών (άρθρο 58, Ν. 4611/2019), την Αναγγελία του απασχολούμενου προσωπικού επί εκτέλεσης οικοδομικής εργασίας ή τεχνικού έργου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (άρθρο 59, Ν. 4611/2019), αλλά και το άρθρο 46 του Ν. 4387/2016 περί Αντικειμενικού συστήματος τεκμαρτού υπολογισμού εισφορών.
«Η ΓΣΕΒΕΕ αλλά και οι υπόλοιποι εργοδοτικοί κοινωνικοί εταίροι έχουν τεκμηριώσει επαρκώς τόσο τα περιττά εμπόδια που δημιουργούν οι εν λόγω διατάξεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την απασχόληση, όσο και νομικά όπου έχει επισημανθεί ότι το ελληνικό δίκαιο προστασίας των εργαζομένων ήταν και χωρίς τις διατάξεις αυτές πλήρες και τυπικά και ουσιαστικά», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, αναφέρει ότι το ελληνικό δίκαιο αποτελείται από ένα πυκνό πλέγμα διατάξεων εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας που καλύπτει όλες τις πιθανές παραβάσεις και προβλέπει σχετικές κυρώσεις. «Εκείνο συνεπώς που απαιτείται δεν είναι η προσθήκη ρυθμίσεων που το μόνο που τροφοδοτούν είναι την ελληνική γραφειοκρατία και αυξάνουν αναίτια το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, αλλά κωδικοποίηση της νομοθεσίας, απλοποίηση των διαδικασιών συμμόρφωσης, αποτελεσματικός έλεγχος και εξορθολογισμός των προστίμων όπου χρειάζετα»ι.
Με βάση τα παραπάνω η τροπολογία του υπουργού Εργασίας, κ. Ιωάννη Βρούτση, στο ψηφισθέν νομοσχέδιο “Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα”, με την οποία επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς για τον Βάσιμο λόγο απόλυσης, την Ευθύνη αναθέτοντος εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων και την Αναστολή προθεσμιών κατά τη συμφιλιωτική διαδικασία και τη διαδικασία επίλυσης εργατικών διαφορών, αξιολογείται ως θετική από την ΓΣΕΒΕΕ.
«Αναμένουμε από το Υπουργείο Εργασίας να επιληφθεί και των υπόλοιπων εκκρεμών ζητημάτων που τελικά δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που θεωρητικά προσπαθούν να επιλύσουν και οφείλουμε να τονίσουμε πως πάγια και διαχρονική θέση της ΓΣΕΒΕΕ είναι η ανάγκη για ουσιαστική διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και στο μέτρο του δυνατού και η επίτευξη συναίνεσης, πριν την υιοθέτηση ρυθμίσεων που έχουν αντίκτυπο τόσο στην επιχειρηματική δραστηριότητα, όσο και στην αγορά εργασίας, κάτι που δεν έγινε πριν την εισαγωγή και την θεσμοθέτηση των εν λόγω ρυθμίσεων από την προηγούμενη κυβέρνηση», καταλήγει η ανακοίνωση.