Απόψεις
Πέμπτη, 08 Αυγούστου 2019 12:00

Η ύφεση έρχεται τρέχοντας...

Κύμα απολύσεων σαρώνει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Στη διεθνή ειδησεογραφία δεσπόζουν τον τελευταίο καιρό σχετικές ειδήσεις που προέρχονται από ολόκληρο τον κόσμο: από την Ινδία και την Κίνα, μέχρι την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, γράφει ο Μωυσής Λίτσης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Μωυσή Λίτση
[email protected]

Κύμα απολύσεων σαρώνει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Στη διεθνή ειδησεογραφία δεσπόζουν τον τελευταίο καιρό σχετικές ειδήσεις που προέρχονται από ολόκληρο τον κόσμο: από την Ινδία και την Κίνα, μέχρι την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία.

Μόλις προχθές το πρακτορείο Reuters μετέδιδε ότι 350.000 εργαζόμενοι στη συναρμολόγηση αυτοκινήτων και εξαρτημάτων έχουν χάσει τη δουλειά τους τους τελευταίους μήνες στην Ινδία, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφουν τη χειρότερη δεκαετία. Η Maruty Suzuki, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, έχει περιορίσει κατά 6% τους προσωρινά απασχολούμενους.

Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ της εφημερίδας Financial Times, τα κινεζικά εργοστάσια της Ford και της Peugeot δουλεύουν στο 11% και 1% της παραγωγικής τους δυνατότητας αντίστοιχα, με κάπου 220.000 εργαζόμενους να έχουν χάσει τη δουλειά τους, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν για πρώτη φορά εδώ και τρεις δεκαετίες.

H αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό πως θα μειώσει από τα τέλη Αυγούστου κατά 10% το εργατικό της δυναμικό διεθνώς, με αποτέλεσμα να χαθούν 7.000 θέσεις εργασίας. H ιαπωνική Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα περικόψει 12.500 θέσεις εργασίας, 9% του προσωπικού της σε ολόκληρο το κόσμο. Η γερμανική Volkswagen έχει ανακοινώσει πως θα μειώσει κατά 7.000 το προσωπικό της έως το 2023.

Στη Βρετανία η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση από τη δεκαετία του ‘70, με την παραγωγή να έχει περιοριστεί στο ένα πέμπτο το πρώτο εξάμηνο φέτος και οι επενδύσεις να έχουν μειωθεί κατά 70%.

Στη Σλοβακία, την επονομαζόμενη και «Ντιτρόιτ της Ευρώπης», τα εργοστάσια που κατασκευάζουν το Touareg της Volkswagen και το Cayenne της Porsche, έχουν απολύσει 3.000 εργαζόμενους, προκαλώντας σοκ, όπως έγραψε το πρακτορείο Reuters, στη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν παραγωγό αυτοκινήτων χώρα.

Παρά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τα προβλήματα ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών (σκάνδαλο ντίζελ, Brexit), η αλληλεξάρτηση και ο πολυεθνικός χαρακτήρας πλέον του κλάδου θεωρούνται προμήνυμα των δύσκολων καιρών που έρχονται για την παγκόσμια οικονομία.