Πολλά λάθη έχουν γίνει από τους υποψηφίους στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου. Πέρα από τα συνηθισμένα λάθη που βλέπουμε κάθε χρόνο φέτος έχουμε και τα λάθη που έγιναν από τις… συνωνυμίες. Πρόκειται για τις σχολές Μηχανικών που έχουν το ίδιο όνομα, αλλά όχι την ίδια διάρκεια σπουδών και τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, γράφει ο Στράτος Στρατηγάκης.
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή
[email protected]
Πολλά λάθη έχουν γίνει από τους υποψηφίους στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου. Πέρα από τα συνηθισμένα λάθη που βλέπουμε κάθε χρόνο φέτος έχουμε και τα λάθη που έγιναν από τις… συνωνυμίες. Πρόκειται για τις σχολές Μηχανικών που έχουν το ίδιο όνομα, αλλά όχι την ίδια διάρκεια σπουδών και τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Στον πίνακα βλέπουμε τρία τμήματα που έχουν ακριβώς τον ίδιο τίτλο: Πολιτικών Μηχανικών, που, όμως, είναι τρεις τελείως διαφορετικές περιπτώσεις.
Το πρώτο, στο Αιγάλεω, είναι τμήμα πενταετούς διάρκειας φοίτησης, αλλά όχι αντίστοιχο με τα Πολυτεχνικά τμήματα της χώρας. Οι απόφοιτοί του δεν έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών. Κάποια στιγμή μπορεί να τα αποκτήσουν αλλά δεν γνωρίζουμε αν αυτό θα συμβεί σίγουρα και πότε θα συμβεί. Τα άλλα δύο τμήματα εκτός από τον ίδιο τίτλο βρίσκονται και στην ίδια πόλη την Πάτρα. Το πρώτο τμήμα που ανήκει στο Πανεπιστήμιο Πατρών είναι η γνωστή πολυτεχνική σχολή πενταετούς διάρκειας φοίτησης με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών. Το τελευταίο τμήμα είναι τετραετούς φοίτησης και οι πτυχιούχοι του δεν έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των υπόλοιπων μηχανικών. Θα πρέπει πρώτα να γίνει πενταετούς φοίτησης, όπως το τμήμα στο Αιγάλεω και μετά να περάσει από επιτροπή που θα εγκρίνει την ισοτιμία του με τα άλλα τμήματα πολυτεχνικών σχολών.
Ζαλιστήκατε; Τα παιδιά να δείτε που έπρεπε να ξέρουν όλες αυτές τις πληροφορίες για να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. Αρκετά παιδιά μπλέχτηκαν με τις συνωνυμίες και δήλωσαν λάθος. Για παράδειγμα δήλωσε πρώτα το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο Παν. Πελοποννήσου και μετά στο Παν. Πάτρας, ενώ, προφανώς, ήθελε να τα δηλώσει με την ανάποδη σειρά. Δυστυχώς έχουμε αρκετές τέτοιες περιπτώσεις, σύμφωνα με τις πληροφορίες μου.
Τι θα μπορούσε να γίνει; Υπάρχει λύση αν το θελήσει το Υπουργείο Παιδείας. Από τη στιγμή που λήγει η προθεσμία υποβολής του Μηχανογραφικού Δελτίου, στις 17 Ιουλίου φέτος, μέχρι τις 10 Αυγούστου το Υπουργείο Παιδείας περιμένει να στείλουν τα αποτελέσματα των προκαταρκτικών εξετάσεων τα Υπουργεία που εμπλέκονται στην διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων. Πρόκειται για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που στέλνει τα αποτελέσματα των προκαταρκτικών εξετάσεων για τις Στρατιωτικές Σχολές, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που στέλνει τα αποτελέσματα της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που στέλνει τα αποτελέσματα του Λιμενικού και των σχολών του Εμπορικού Ναυτικού. Χωρίς αυτά τα στοιχεία δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία. Αφού περαστούν στους υπολογιστές του Υπουργείου Παιδείας τα αποτελέσματα των προκαταρκτικών εξετάσεων, αρχίζει η διαδικασία επιλογής.
Θα μπορούσε, δηλαδή , αν κατάφερναν να στείλουν εγκαίρως τα τρία Υπουργεία τα αποτελέσματα στο Υπουργείο Παιδείας να έχουμε τα αποτελέσματα στο τέλος Ιουλίου και όχι στο τέλος Αυγούστου. Το κέρδος δεν θα ήταν μόνο η μείωση τους χρόνου αναμονής και αγωνίας αλλά και η καλύτερη προετοιμασία από μέρους των γονέων της μετακόμισης σε άλλη πόλη για σπουδές. Θα είχαν όλο τον Αύγουστο να ψάξουν να βρουν σπίτι και να εγκαταστήσουν τον φοιτητή με άνεση στη διάρκεια της άδειάς τους και όχι όπως τώρα με την ψυχή στο στόμα.
Αφού δεν γίνεται να έχουμε στην ώρα τους τα αποτελέσματα θα μπορούσε το Υπουργείο Παιδείας να εκμεταλλευτεί το νεκρό αυτό χρόνο και να δώσει μία εβδομάδα ή και λιγότερο, ειδικά για φέτος και μόνο για φέτος, ώστε να μπορέσουν οι υποψήφιοι να πάνε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής τους να αναιρέσουν την οριστικοποίηση του μηχανογραφικού τους δελτίου και να κάνουν όσες διορθώσεις κρίνουν απαραίτητες. Θα ήταν μια βοήθεια στα παιδιά που μπερδεύτηκαν, έκαναν λάθος και τώρα βρίσκονται σε αδιέξοδο.