Μία «γεύση» του concept του NF (New Fighter), που αναπτύσσει μαζί με την Airbus στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος Future Combat Air System (FCAS)/ Système de Combat Aérien Futur (SCAF) παρουσίασε η Dassault στο πλαίσιο του Paris Air Show τη Δευτέρα.
Μία «γεύση» του concept του NF (New Fighter), που αναπτύσσει μαζί με την Airbus στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος Future Combat Air System (FCAS)/ Système de Combat Aérien Futur (SCAF) παρουσίασε η Dassault στο πλαίσιο του Paris Air Show τη Δευτέρα.
Σύμφωνα με το Jane's 360, στο event – όπου παρόντες ήταν, μεταξύ άλλων, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και άλλα στελέχη της γαλλικής, της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης- παρουσιάστηκε ένα ομοίωμα πλήρους μεγέθους του αεροσκάφους μαζί με ένα μοντέλο του προτεινόμενου μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους (UCAV) με το οποίο προορίζεται να συνεπιχειρεί.
Κατά την παρουσίαση ανακοινώθηκε πως, μετά την απονομή του Joint Concept Study τον Ιανουάριο, η Dassault Aviation και η Airbus Defence and Space παρέδωσαν στη γαλλική υπηρεσία αμυντικών προμηθειών (DGA) και το γερμανικό υπουργείο Άμυνας μία βιομηχανική συμφωνία ως προς την αρχική φάση επίδειξης του προγράμματος FCAS/ SCAF, που είχε πρωτοανακοινωθεί στα τέλη του 2017.
Η πρώτη φάση επίδειξης θα καλύπτει τρεις από τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος: Το NF (επανδρωμένο αεροσκάφος), τα UCAV (γνωστό πλέον ευρύτερα ως «loyal wingmen») και το δίκτυο ACC (Air Combat Cloud). Μεταξύ των εταιρειών που συνεργάζονται στο πρόγραμμα είναι οι MBDA, Thales, Safran και MTU.
Όπως αναφέρει το Popular Mechanics, το νέο μαχητικό αναμένεται να πετάξει για πρώτη φορά το 2026. Εμφανισιακά έχει κάποια κοινά στοιχεία με το F-35, αν και είναι δικινητήριο, αντίθετα με το αμερικανικό μαχητικό. Το μαχητικό φαίνεται να έχει σχεδιασμό «cranked kite» στα φτερά, που αυξάνει τον χώρο για αποθήκευση καυσίμου και όπλων εσωτερικά του αεροσκάφους, για μείωση του ίχνους του στα ραντάρ.
Το νέο μαχητικό, 6ης γενεάς, θεωρείται βέβαιο πως θα είναι μονοθέσιο, δεδομένου πως τα μαχητικά 5ης και 6ης γενεάς είναι ιδιαίτερα ακριβά, χωρίς καν να απαιτείται να σχεδιαστούν μονοθέσιες και διθέσιες εκδόσεις. Ένα ομοίωμα του κόκπιτ, εικόνα του οποίου αναρτήθηκε στο Twitter, φαίνεται να δείχνει μια ψηφιακή οθόνη που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του χώρου μπροστά από τον πιλότο.
Το αεροσκάφος, βάσει του ομοιώματος, θα είναι μεγαλύτερο από το Rafale- το μαχητικό το οποίο προορίζεται να διαδεχτεί, όπως και το Eurofighter. Η Γαλλία θεωρείται βέβαιο πως θέλει το αεροσκάφος να μπορεί να επιχειρεί και από αεροπλανοφόρα, καθώς και να φέρει πυρηνικά όπλα.