Τα premium B-SUVs εισβάλλουν μεθοδικά στην αγορά ως οι κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας νεόκοπης κατηγορίας που ουσιαστικά εκτοπίζει το κλασικό B Segment (δημοφιλές ακόμη μόνο στην Ελλάδα, λόγω οικονομικής στενότητας), επενδύοντας στην καθημερινή… ψευδαίσθηση του «θέλω να κάνω τα πάντα». Χαρακτηριστική η περίπτωση του DS3 Crossback, του νεότερου και μικρότερου μέλους της μάρκας DS Automobiles (λέγε με Citroen habille), το οποίο οδηγήσαμε στα μέρη μας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Τα premium B-SUVs εισβάλλουν μεθοδικά στην αγορά ως οι κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας νεόκοπης κατηγορίας που ουσιαστικά εκτοπίζει το κλασικό B Segment (δημοφιλές ακόμη μόνο στην Ελλάδα, λόγω οικονομικής στενότητας), επενδύοντας στην καθημερινή… ψευδαίσθηση του «θέλω να κάνω τα πάντα». Χαρακτηριστική η περίπτωση του DS3 Crossback, του νεότερου και μικρότερου μέλους της μάρκας DS Automobiles (λέγε με Citroen habille), το οποίο οδηγήσαμε στα μέρη μας.
Είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα της PSA, με εξωτερικές διαστάσεις 4,12 μ. μήκος Χ 1,79 μ. πλάτος Χ 1,53 μ. ύψος (170 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος), με ξεχωριστό στιλ και avant-garde αισθητική. Μεγάλη μάσκα, προβολείς Matrix LED vision, αναδυόμενες χειρολαβές, «φτερό καρχαρία» στα πλαϊνά παράθυρα, πολύ ιδιαίτερα πίσω φωτιστικά, ανάγλυφη σχεδίαση του πίσω προφυλακτήρα και της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Εντός, όλα είναι σχεδιασμένα σε σχήμα μαργαριταριού, παραπέμποντας σε high-tech σκηνικό με έμφαση στη λειτουργικότητα. Εξελιγμένα υλικά, με σημασία στη λεπτομέρεια, στα καθίσματα και τις επενδύσεις.
Πολύ καλή θέση οδήγησης, τιμόνι σωστής διαμέτρου, ψηφιακός πίνακας οργάνων και στο κέντρο του ταμπλό -που μπορεί να είναι ντυμένο με δέρμα ή και από αλκαντάρα- οθόνη αφής 10,5 ιντσών.
Για όσους θέλουν να μεταμορφώσουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε στούντιο μουσικής, η εταιρεία Focal έχει εξελίξει το σύστημα Electra με 12 ηχεία και ενισχυτή 515 watt. Σε όλες τις εκδόσεις η ρεζέρβα είναι στάνταρ, εκτός της έκδοσης με το Focal Ηi-Fi καθώς στη θέση της ρεζέρβας έχει τοποθετηθεί το woofer. O χώρος των αποσκευών προσφέρει 350 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη και 1.050 αναδιπλωμένα.
Το DS 3 Crossaback κινούν τρία τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα βενζίνης τεχνολογίας puretech, δύο πετρελαίου BlueHDI, ενώ προς το τέλος του χρόνου θα ακολουθήσει η έκδοση E-Tense, το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Οι τούρμπο βενζινοκινητήρες αποδίδουν 100 και 130 ίππους, ενώ για πρώτη φορά ο κινητήρας αυτός αποδίδει 155 ίππους με πολλές βελτιώσεις στο εσωτερικό (πιστόνια, μπουζί, εκκεντροφόρους) και το DS3 Crossback είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου PSA στο οποίο τοποθετείται αυτό το σύνολο. Ο 100άρης κινητήρας συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ οι άλλες δύο εκδόσεις με αυτόματο οκτώ σχέσεων.
Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από ποιότητα κύλισης, εξαιρετική απόσβεση της ανάρτησης και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Τιμή εκκίνησης 21.800 ευρώ.