Στις σκανδιναβικές χώρες η φράση «είναι ντροπή να πετάς με αεροπλάνο» είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος. Χαρακτηρίζει την ντροπή που θα έπρεπε να νιώθει κανείς όταν πετάει συχνά με αεροπλάνο διότι με τον τρόπο αυτό συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ούτε στη Γερμανία όμως αλλά ούτε και γενικότερα οι πελάτες φαίνεται να εντυπωσιάζονται από τέτοιου είδους ρήσεις.
Στις σκανδιναβικές χώρες η φράση «είναι ντροπή να πετάς με αεροπλάνο» είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος. Χαρακτηρίζει την ντροπή που θα έπρεπε να νιώθει κανείς όταν πετάει συχνά με αεροπλάνο διότι με τον τρόπο αυτό συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ούτε στη Γερμανία όμως αλλά ούτε και γενικότερα οι πελάτες φαίνεται να εντυπωσιάζονται από τέτοιου είδους ρήσεις.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διεθνούς ένωσης αεροπορικών εταιρειών ΙΑΤΑ, o αριθμός των επιβατών που θα πετάξουν με αεροπλάνο θα αυξηθεί κατά 5% και θα ανέλθει σε 4,6 δισεκατομμύρια. Αυτό σημαίνει στην πράξη πως ο κλάδος για δέκατη συνεχή χρονιά θα καταγράψει αύξηση των καθαρών κερδών του.
Δυστυχώς όμως στην εποχή της κλιματικής αλλαγής, η εικόνα του κλάδου έχει πληγεί σοβαρά. «Είναι συνυπεύθυνος για την καθοδική πορεία που έχει πάρει ο πλανήτης γη» δήλωσε ο ακτιβιστής για θέματα περιβάλλοντος Μαξιμίλιαμ Ράιμερς θέλοντας να αντιπαρατεθεί με τον επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ σε πρόσφατο συνέδριο. Μπορεί βέβαια οι αεροπορικές συγκοινωνίες να ευθύνονται μόνο για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ωστόσο εξαιτίας της διαρκούς ανάπτυξης λείπουν οι θετικές προοπτικές σε αυτόν τομέα προς την κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος.
Προγράμματα φιλικά προς το περιβάλλον
Οι τεράστιες ενεργειακές ανάγκες του κλάδου για τη λειτουργία των μηχανών των αεροπλάνων φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη της επέκτασης χρήσης εναλλακτικών μορφών ενέργειας. Από το 2008 γίνονται δοκιμές όσον αφορά τη βιολογική κηροζίνη για τη χρήση της σε μεταφορές στην πολιτική αεροπορία, ενώ από το 2016 η αμερικανική εταιρεία United ξεκίνησε να την χρησιμοποιεί. Στη Γερμανία και η Lufthansa ξεκίνησε να κάνει δοκιμές ωστόσο έχει θεωρηθεί οικονομικά ασύμφορη μέχρι σήμερα.
Η Κομισιόν μελετά στο μεταξύ τις συνέπειες ενός φόρου για την κηροζίνη, όμως δεν υπάρχει πολιτική πλειοψηφία για την τελική επιβολή του. Ο κλάδος πάντως προσπαθεί να πάρει κάποια μέτρα. Τα μέλη του συνδέσμου αεροδρομίων ADV έχουν θέσει ως σκοπό να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030. Η Lufthansa περιλαμβάνεται στις εταιρείες οι οποίες θέλουν να χρησιμοποιήσουν στο έδαφος ηλεκτρική ενέργεια καθώς και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τέλος η IATA επιχειρεί να προωθήσει το πρόγραμμα Corsia, στο οποίο δεσμεύονται εθελοντικά τα δυτικά κράτη. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το όριο των εκπομπών αερίων που έχει τεθεί το 2020, θα πρέπει κάθε επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα να διαθέτει τα κατάλληλα πιστοποιητικά.