Βατά χαρακτηρίζονται από τους καθηγητές τα θέματα των Λατινικών στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων, ενώ μεγαλύτερες δυσκολίες συνάντησαν οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στη Χημεία και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
Βατά χαρακτηρίζονται από τους καθηγητές τα θέματα των Λατινικών στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων, ενώ μεγαλύτερες δυσκολίες συνάντησαν οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στη Χημεία και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
Ειδικότερα, στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όπως ανέφερε η καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, Παναγιώτα Ντούλα, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Οι καλά διαβασμένοι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν 20» είπε.
Όπως εξήγησε η ίδια «τα κείμενα και οι γραμματικές ασκήσεις που ζητήθηκαν ήταν τέτοια που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να ανταπεξέλθει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία», ενώ σε ό,τι αφορά το συντακτικό «ζητήθηκαν κοινότυπες παρατηρήσεις, σε εύκολα παραδείγματα».
Στο μάθημα της Χημείας (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), αν και τα θέματα ήταν επίσης βατά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, ήταν πολλά και απαιτητικά σε σχέση με τη διαχείριση του χρόνου. «Οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν επίγνωση όλης της ύλης και να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο, ώστε να λύσουν όλα τα θέματα» δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Βαλένα Αξιώτη, επίσης καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων.
Σύμφωνα με την ίδια «τα θέματα Γ και Δ ήταν κάπως πιο δύσκολα και αναφέρονταν στα κεφάλαια 4 και 5, αλλά ένας πολύ καλά διαβασμένος μαθητής θα δυσκολευόταν ίσως μόνο στο Δ». «Το σημαντικό ήταν να μπορέσουν να διαχειριστούν τον χρόνο, καθώς ήταν πολλά τα θέματα και ίσως κάποιος να μην πρόλαβε να τα λύσει όλα» πρόσθεσε.
Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. «Τα θέματα είχαν κυρίως αλγεβρική προσέγγιση και λιγότερο θεωρητική. Θεωρούνται πιο απαιτητικά από τα περσινά, όσον αφορά το κομμάτι των ασκήσεων, ενώ μια άρτια απάντηση από τη μεριά των υποψηφίων απαιτεί λεπτομερή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή», σημείωσαν οι οικονομολόγοι Στάθης Μουζάκης και Μαλαγκονιάρη Μαρία.
Όπως παρατήρησαν, ορισμένα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερη πρωτοτυπία (Α3 και Γ4), ενώ το Δ θέμα ήταν συνδυαστική άσκηση, από το 3ο, 4ο και 5ο κεφάλαιο της ύλης. «Το Δ2 απαιτούσε προσοχή. Το Δ3 ήταν κατά βάση θεωρητικό. Η κατασκευή του πίνακα προσφοράς στο ερώτημα α του Δ4 χαρακτηρίζεται εύκολη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτο στο β ερώτημα του Δ4», επισήμαναν.
Την Τρίτη 18 Ιουνίου οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), ενώ θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.
Πηγή: ΑΜΠΕ