Πολλά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα κινούνται αθόρυβα, με αποτέλεσμα να γίνονται επικίνδυνα για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Πολλά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα κινούνται αθόρυβα, με αποτέλεσμα να γίνονται επικίνδυνα για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Το ζήτημα αυτό απασχολεί έντονα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ειδικά όσον αφορά στο πόσο γίνονται αντιληπτά τα οχήματα αυτά από όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης και βασίζονται στην ακοή για να κινηθούν με ασφάλεια στους δρόμους των πόλεων. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει περάσει μία οδηγία η οποία επιβάλλει στα νέα μοντέλα των ηλεκτρικών οχημάτων από την 1η Ιουλίου του 2019 να παράγουν ήχο κίνησης σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 20 χιλιομέτρων την ώρα. Η οδηγία αυτή αφορά στα μοντέλα που θα βγουν στους δρόμους από το 2021 και έπειτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχο νομοθέτημα υπάρχει σε ισχύ στις ΗΠΑ από το 2020 και έπειτα, το οποίο επιβάλλει την παραγωγή ήχων από τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα που κινούνται με ταχύτητες μεγαλύτερες από τα 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Η Ευρωπαϊκή Οδηγία προβλέπει ότι ο ήχος που θα παράγει το κάθε όχημα μηδενικών ρύπων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 56 ντεσιμπέλ, μαζί με αυξομειώσεις προκειμένου να γίνεται αντιληπτό το εάν το όχημα φρενάρει ή επιταχύνει. Η ένταση του ήχου αυτή μπορεί να συγκριθεί με εκείνη ενός κλιματιστικού σε λειτουργία, σε αντίθεση με τον ήχο που παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης των μοντέρνων οχημάτων που μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 75 ντεσιμπέλ.
Πολλά από τα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν ήδη έχουν πρόβλεψη για παραγωγή ήχου, αλλά δίδεται η δυνατότητα στον οδηγό να τον απενεργοποιήσει, εάν το επιθυμεί. Αυτή η δυνατότητα αναμένεται να εκλείψει στα οχήματα μηδενικών ρύπων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης. Η Οδηγία δεν κάνει λόγο για το είδος του ήχου που θα παράγεται, αλλά θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι οι κατασκευαστές θα επιλέξουν έναν μηχανικό ήχο, προκειμένου να γίνεται αντιληπτό από όλους ότι αυτό που ακούγεται είναι ένα αυτοκίνητο και όχι κάτι άλλο.