Το 2018 είχαμε 68 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται στους 49. Παράλληλα, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών, παρατηρείται ότι οι ευάλωτοι χρήστες της οδού έχουν ιδιαιτέρως αυξημένο μερίδιο μεταξύ των νεκρών από τροχαία ατυχήματα (36% των νεκρών είναι δικυκλιστές και 16% είναι πεζοί).
Αν και οι θάνατοι από οδικά ατυχήματα στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 44% από το 2010, στοχεύοντας στο τέλος της δεκαετίας τον ευρωπαϊκό και εθνικό στόχο για μείωση των θανάτων κατά 50%, ωστόσο το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει χαμηλό με τα στατιστικά στοιχεία για την Ελλάδα να εμφανίζουν ιδιαίτερα αυξημένες τιμές στα θανατηφόρα ατυχήματα.
Ενδεικτικά, το 2018 είχαμε 68 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται στους 49. Παράλληλα, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών στη χώρα μας, παρατηρούμε ότι οι ευάλωτοι χρήστες της οδού έχουν ιδιαιτέρως αυξημένο μερίδιο μεταξύ των νεκρών από τροχαία ατυχήματα (36% των νεκρών είναι δικυκλιστές και 16% είναι πεζοί).
Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, σε χαιρετισμό του στην εναρκτήρια συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «EU ROAD SAFETY EXCHANGE».
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, στην κατεύθυνση προαγωγής της οδικής ασφάλειας, μέσα σε αυτό το διάστημα, ολοκληρώθηκαν οι νέοι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας, προωθήθηκαν οι δράσεις εκπαίδευσης και ενημέρωσης των χρηστών με την ανάπτυξη και λειτουργία της πλατφόρμας e-drive academy, εντάχθηκε η κυκλοφοριακή εκπαίδευση στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων της χώρας και εκσυγχρονίστηκε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Όσον αφορά την ανάγκη συντονισμένης δράσης όλων των τομέων και των χρηστών του οδικού δικτύου, σχεδιάζοντας το πλαίσιο πολιτικής για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας για την περίοδο 2021-2030 επισήμανε ότι «κρίσιμος παράγοντας για τη διαχείριση και έλεγχο των δράσεων της οδικής ασφάλειας είναι η ύπαρξη κεντρικού μηχανισμού άσκησης πολιτικής και ελέγχου υλοποίησης των δράσεων, κάτι που προϋποθέτει ανασκόπηση και πιθανότατα επανασχεδιασμό των δομών», όπως είπε.
Τέλος, όσον αφορά τα θέματα προτεραιότητας, στα οποία μπορεί και χρειάζεται να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή βελτίωση, ανέφερε τα ατυχήματα μοτοσυκλετών, την ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και την ανάπτυξη κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ