Τεχνολογία-Επιστήμη
Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2019 16:00
Η Microsoft αποκάλυψε τα βασικά στοιχεία που θα συνθέτουν την κονσόλα Xbox επόμενης γενιάς, γνωστή σήμερα με την κωδική ονομασία «Project Scarlett», η οποία θα αποκαλυφθεί επίσημα στα τέλη του 2020.
Η Microsoft αποκάλυψε τα βασικά στοιχεία που θα συνθέτουν την κονσόλα Xbox επόμενης γενιάς, γνωστή σήμερα με την κωδική ονομασία «Project Scarlett», η οποία θα αποκαλυφθεί επίσημα στα τέλη του 2020.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Microsoft, σε ειδική εκδήλωση πριν την έναρξη της έκθεσης E3 στο Λος Άντζελες, η νέα κονσόλα θα είναι τέσσερις φορές ισχυρότερη από την σημερινή Xbox One X ενώ ο κύριος επεξεργαστής θα προέρχεται από την Advanced Micro Devices (AMD). Επιπλέον, θα είναι σε θέση να προσφέρει αναπαραγωγή εικόνας με ρυθμό 120 frames ανά δευτερόλεπτο (fps), θα περιλαμβάνει στο εσωτερικό του δίσκο τεχνολογίας solid-state drive που σύμφωνα με την Microsoft θα επιτρέπει το ταχύτερο φόρτωμα των παιχνιδιών σε σχέση με τους προγενέστερους δίσκους με μηχανικά μέρη.
Η νέα κονσόλα θα συνοδεύεται στο εμπορικό της λανσάρισμα από την τελευταία έκδοση του Halo. Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι η game-streaming υπηρεσία Project xCloud θα διατεθεί σε preview έκδοση τον ερχόμενο Οκτώβριο. Να υπενθυμίσουμε ότι η ανταγωνιστική πλατφόρμα Stadia της Google θα λανσαριστεί τον ερχόμενο Νοέμβριο. Σύμφωνα με την εταιρεία ένα νέο χαρακτηριστικό θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν stream του παιχνιδιού κατευθείαν από την κονσόλα και όχι από τους servers της Microsoft, όπως συμβαίνει σήμερα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το «Project xCloud» είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Οκτώβριο με την παράλληλη διευκρίνιση ότι υπήρχε υπό δοκιμή μία νέα υπηρεσία game streaming που θα είναι διαθέσιμη για κονσόλες, υπολογιστές και φορητές συσκευές. «Πριν δύο μήνες συνδέσαμε όλους τους Xbox developers στο Project xCloud» ανέφερε ο Phil Spencer, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Microsoft για τον τομέα του gaming. «Τώρα, η υπηρεσία streaming θα μετατρέψει το κάθε Xbox One σε προσωπικό και δωρεάν xCloud server για τον καθένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Από τον Οκτώβριο ο κάθε χρήστης θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί ένα υβριδικό gaming cloud για να παίζει τα παιχνίδια του οπουδήποτε και αν βρίσκεται. Το πού θα παίζεις πλέον θα είναι αποκλειστικότητα του χρήστη» δήλωσε εμφατικά ο Phil Spencer. Ήδη η Microsoft είχε προαναγγείλει με ένα blog post τον περασμένο Μάιο ότι «η ήδη υπάρχουσα βιβλιοθήκη που αποτελείται από 3.500 τίτλους θα είναι διαθέσιμη στην streaming υπηρεσία χωρίς αλλαγές και ανάγκη τροποποιήσεων από την πλευρά των developers».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κύρια ανταγωνίστρια της Microsoft στον συγκεκριμένο τομέα, η Sony, έχει ήδη αποκαλύψει και αυτή τα σχέδιά της για την επόμενη γενιά του PlayStation (PlayStation 5) το οποίο θα διαθέτει ανάλογα χαρακτηριστικά με επεξεργαστή επίσης προερχόμενο από την εταιρεία AMD.
Αναλυτές θεωρούν ότι και το PlayStation 5 θα κάνει την επίσημη εμφάνισή του κατά την εορταστική περίοδο του 2020, ωστόσο εκτιμούν ότι η Microsoft φαίνεται να έχει καλύτερη τοποθέτηση στην νέα «κούρσα» για τις κονσόλες επόμενες γενιάς καθώς ελέγχει απόλυτα το σύνολο των μερών του μελλοντικού gaming: υποδομή cloud, δικό της περιεχόμενο και εμπειρία στην δημιουργία ποιοτικού hardware.