Με περισσότερα από 60 προγράμματα σπουδών σε 11 Πανεπιστήμια της χώρας ξεκινά από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 η πρώτη φάση υλοποίησης του θεσμού των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών. Σε αυτά θα μπορούν να φοιτήσουν περίπου 1.500 απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι θα επιλεγούν χωρίς εξετάσεις.
Με περισσότερα από 60 προγράμματα σπουδών σε 11 Πανεπιστήμια της χώρας ξεκινά από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 η πρώτη φάση υλοποίησης του θεσμού των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών. Σε αυτά θα μπορούν να φοιτήσουν περίπου 1.500 απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι θα επιλεγούν χωρίς εξετάσεις, με βάση τον βαθμό απολυτηρίου ή τον βαθμό του πτυχίου ειδικότητας του ΕΠΑ.Λ. Η φοίτηση είναι δωρεάν και διαρκεί τέσσερα ακαδημαϊκά εξάμηνα, περιλαμβανομένων και των εργαστηρίων και της πρακτικής άσκησης.
Στους αποφοίτους των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών των Πανεπιστημίων θα απονέμονται διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Σε σχετικό μήνυμά του, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, σημειώνει πως τα διετή προγράμματα σπουδών στα Πανεπιστήμια αποτελούν έναν διεθνώς καταξιωμένο ακαδημαϊκό θεσμό, που υλοποιείται πρώτη φορά στην Ελλάδα κι απευθύνεται αποκλειστικά σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, παρέχοντάς τους «μια ακόμη προοπτική για δωρεάν, υψηλού επιπέδου επαγγελματική εκπαίδευση».
Κατά τον κ. Γαβρόγλου, οι σύγχρονες τάσεις στην οικονομία και στην αγορά εργασίας απαιτούν τη δημιουργία νέων κλάδων και ειδικεύσεων. Ο εναλλακτικός τουρισμός, η βιώσιμη γεωργία, η ανάπτυξη εφοδιαστικών αλυσίδων, η βιομηχανία του θεάματος, αλλά και πιο παραδοσιακοί κλάδοι, όπως η ναυτιλία, η ενέργεια, οι μεταφορές, οι επιστήμες αποκατάστασης υγείας, δημιουργούν νέες απαιτήσεις στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Ο υπουργός προσκαλεί τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΕΠΑ.Λ. να μελετήσουν τα διαθέσιμα διετή προγράμματα σπουδών με κριτήριο τα ενδιαφέροντά τους, ως μια ακόμη επιλογή για τη συνέχιση της ποιοτικής τους εκπαίδευσης.
Ζητεί, τέλος, και από τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑ.Λ. να συμβάλλουν στην ενημέρωση για τον νέο αυτόν θεσμό με όποιον τρόπο θεωρούν κατάλληλο (facebook, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, έντυπο υλικό), έτσι ώστε να ενημερωθούν έγκαιρα οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑ.Λ.