Κοινωνία
Πέμπτη, 30 Μαΐου 2019 15:32

Έκθεση UNESCO: 12.480 πρόσφυγες στο ελληνικό δημόσιο σχολείο

Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών προσφύγων στο ελληνικό δημόσιο σχολείο αυτή τη στιγμή φτάνει περίπου στους 12.480, σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Έκθεσης της UNESCO για την Παρακολούθηση της Εκπαίδευσης που παρουσιάστηκαν σήμερα σε εκδήλωση που διοργάνωσε το ΥΠΠΕΘ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μ. Βαρδινογιάννη.

Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών προσφύγων στο ελληνικό δημόσιο σχολείο αυτή τη στιγμή φτάνει περίπου στους 12.480, σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Έκθεσης της UNESCO για την Παρακολούθηση της Εκπαίδευσης που παρουσιάστηκαν σήμερα σε εκδήλωση που διοργάνωσε το ΥΠΠΕΘ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μ. Βαρδινογιάννη.

Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις για την καταπολέμηση των διακρίσεων στην Εκπαίδευση και την σταδιακή ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Στο πλαίσιο αυτό, το 2016 κατατέθηκε από την Ελλάδα και ψηφίστηκε, απόφαση για την Εκπαίδευση των Προσφύγων στο Εκτελεστικό Συμβούλιο της UNESCO, που καλούσε τα κράτη-μέλη να στηρίξουν, μέσω πρόσθετων δημοσιονομικών πόρων, τις δραστηριότητες της UNESCO για την παροχή ευκαιριών διά βίου μάθησης για άτομα που έχουν εκδιωχθεί βίαια.

Στη τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας «λειτουργούν 113 Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, με 4.244 παιδιά, τόσο στην ενδοχώρα αλλά και σε Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Κω. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται 30 νηπιαγωγεία εντός ΚΦ και ΚΥΤ. Επιπλέον, υπάρχει επιπλέον σημαντική αύξηση των σχολικών μονάδων με Τάξεις Υποδοχής, έχοντας φτάσει τα 1.451 σχολεία. Σε αυτές είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν 8.230 μαθητές αιτούντες άσυλο/ δικαιούχοι διεθνούς προστασίας.

Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών προσφύγων στο ελληνικό δημόσιο σχολείο αυτή τη στιγμή φτάνει περίπου στους 12.480. Όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες στελεχώνονται πλέον και με Ψυχολόγους που παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη στους μαθητές πρόσφυγες, τις οικογένειές τους, ενώ παράλληλα συνδράμουν στη διαχείριση τυχόν προβλημάτων εντός της σχολικής μονάδας».

Επίσης, «ήδη από το 2017 η Ελλάδα και το ΥΠΠΕΘ συμμετέχει σε ένα Πιλοτικό πρόγραμμα καταγραφής και αναγνώρισης των ακαδημαϊκών προσόντων των προσφύγων», σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας.

naftemporiki.gr