Κοινωνία
Τετάρτη, 29 Μαΐου 2019 18:41

Τι έδειξε ο απολογισμός της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνονται αυτή τη χρονιά για την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας από τη σύσταση της το 2009, η οποία υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των συνδικαλιστικών στελεχών της χώρας και ο απολογισμός του έργου είναι εντυπωσιακός.

Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνονται αυτή τη χρονιά για την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας από τη σύσταση της το 2009, η οποία υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των συνδικαλιστικών στελεχών της χώρας.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η συγκρότηση ενός μαζικού και κοινωνικού καταναλωτικού κινήματος υπήρξε μία καταλυτική πρωτοβουλία και εν τέλει δέσμευση που έλαβε η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας, τον Μάρτιο του 2007,

Συνοπτικά, παρατίθενται τα πεπραγμένα της Ε.Ε.Κ.Ε. κατά το χρονικό διάστημα 2009-2019:

• Συνδρομή οφειλετών για την υπαγωγή τους στον νόμο 3869/10 (Νόμος Κατσέλη): ποσοστό διαγραφής χρεών 67,75%

• Δράσεις διαχείρισης της υπερχρέωσης: Αιτήσεις υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη, ρυθμίσεις ΔΕΚΟ, προστασία κύριας κατοικίας από πλειστηριασμούς, εξωδικαστική διευθέτηση χρεών κ.α.

• Στήριξη οικονομικά αδύναμων πολιτών: δωρεάν τμήματα ψυχολογικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης

• Διευθέτηση παραπόνων και διαχείριση καταγγελιών: έκβαση διεκπεραιωμένων καταγγελιών 78,9% υπέρ του καταναλωτή

• Κατάρτιση καταναλωτών: περισσότεροι από 2000 καταναλωτές εκπαιδεύτηκαν σε όλη την Ελλάδα σε θέματα, όπως, η υπερχρέωση και η αντιμετώπιση της, νέες μορφές τοπικής απασχόλησης και ανάπτυξης κ.α.

• Δημιουργία Mobile App «Traveler Rights Gr» το οποίο απέσπασε 2 Gold βραβεία: στα Mobile Excellence Awards 2018 - Mobile Service for Consumers και στα Tourism Awards 2019 -Technology enhanced experience

• Διεξαγωγές ερευνών: Η προστασία του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τάσεις κατανάλωσης των μισθωτών στην Ελλάδα κ.α.

• Εκδόσεις: Το Αλφαβητάρι του Καταναλωτή, Οδηγός Αντιμετώπισης Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών, Οδηγός Ταξιδιωτών

• Δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης: ανταποδοτική ανακύκλωση, συγκέντρωση τροφίμων και φαρμάκων, δράσεις υποστήριξης πλημμυροπαθών κ.α.

• Παρεμβάσεις στα υπουργεία και τις αρμόδιες αρχές για θέματα που αφορούν τον καταναλωτή. Σημαντικότερες παρεμβάσεις αποτελούν η δυνατότητα παραλαβής αντιγράφου των τραπεζικών δανειακών συμβάσεων πριν την υπογραφή τους, η δημιουργία μητρώου Ηλεκτρονικών επιχειρήσεων και η χορήγηση εισιτηρίων κοινωνικής πολιτικής για τους ανέργους

naftemporiki.gr