Το νέο του installation που βάζει στο «στόχαστρο» το φαινόμενο του τουριστικού κορεσμού (overtourism) παρουσίασε ο Banksy στη Βενετία, στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, χωρίς ωστόσο να τον αντιληφθεί κανένας.
Το νέο του installation που βάζει στο «στόχαστρο» το φαινόμενο του τουριστικού κορεσμού (overtourism) παρουσίασε ο Banksy στη Βενετία, στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, χωρίς ωστόσο να τον αντιληφθεί κανένας.
O Βρετανός καλλιτέχνης δρόμου επέλεξε να επισκεφθεί την ιταλική πόλη την περίοδο της διάσημης Μπιενάλε, που αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη έκθεση τέχνης στην Ευρώπη, μαζί με την Documenta.
Στο βίντεο που ανέβασε στον λογαριασμό του στο Instagram ο καλλιτέχνης, η λεζάντα αναφέρει: «Στήνοντας τον πάγκο μου στην Μπιενάλε της Βενετίας. Παρά το γεγονός ότι είναι το μεγαλύτερο και πιο προβεβλημένο καλλιτεχνικό event στον κόσμο, για κάποιον λόγο δεν με καλούν ποτέ».
Στο κλιπ εμφανίζεται ένας άνδρας, με καλυμμένο το πρόσωπό του, να στήνει εννέα πίνακες σε μια υπαίθρια αγορά στη Βενετία, που συνθέτουν μια μεγαλύτερη εικόνα. Το «παζλ» που σχηματίζουν οι καμβάδες απεικονίζει ένα πελώριο κρουαζιερόπλοιο που πλέει στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας, περιτριγυρισμένο από τις παραδοσιακές γόνδολες, που μοιάζουν με μυρμήγκια δίπλα του.
Το έργο, σύμφωνα με το ταμπελάκι που έχει στηθεί δίπλα του, ονομάζεται «Venice in oil», ένα λογοπαίγνιο του καλλιτέχνη που αναφέρεται από τη μία μεριά στην τεχνοτροπία της ελαιογραφίας, και από την άλλη στο πετρέλαιο που αφήνουν πίσω τους τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται την πόλη.
Πάντως, η επίσκεψη του Banksy στη ρομαντική Βενετία, που «βουλιάζει» κάθε χρόνο από τα πλήθη των τουριστών που την επισκέπτονται, είχε και τα απρόοπτά της. Όπως φαίνεται στο κλιπ, το γεγονός ότι ο διάσημος καλλιτέχνης δεν είχε άδεια για τον πάγκο του είχε ως αποτέλεσμα να δεχτεί επίπληξη από αστυνομικούς, που του ζήτησαν να απομακρυνθεί, χωρίς φυσικά οι ίδιοι να γνωρίζουν σε ποιον μιλούσαν.