Συναισθηματικά φορτισμένος, ο γόης του παγκόσμιου κινηματογράφου Αλέν Ντελόν παρέλαβε την Κυριακή τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ των Καννών σε μία λαμπερή τελετή και παρά τις παγκόσμιες αντιδράσεις για τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του σχετικά με τις γυναίκες και τα ζευγάρια του ίδιου φύλου.
Συναισθηματικά φορτισμένος, ο γόης του παγκόσμιου κινηματογράφου Αλέν Ντελόν παρέλαβε την Κυριακή τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ των Καννών σε μία λαμπερή τελετή και παρά τις παγκόσμιες αντιδράσεις για τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του σχετικά με τις γυναίκες και τα ζευγάρια του ίδιου φύλου.
Το Φεστιβάλ αποφάσισε για το 2019 να απονείμει τον Χρυσό Φοίνικα για το σύνολο της καριέρας του στον Γάλλο ηθοποιό «για να τιμήσει την υπέροχη παρουσία του στην ιστορία της Έβδομης Τέχνης». Το βραβείο στον διάσημο σταρ παρέδωσε η κόρη του, Ανούσκα, ενώ ο ίδιος παρέλαβε το βραβείο του με δάκρυα στα μάτια.
«Ένα πράγμα είναι σίγουρο: αν υπάρχει κάτι για το οποίο είμαι υπερήφανος, αυτό είναι η καριέρα μου» δήλωσε ο Αλέν Ντελόν. Αυτός ο Χρυσός Φοίνικας μου δόθηκε για την καριέρα μου, για τίποτα άλλο και γι' αυτό είμαι χαρούμενος και ικανοποιημένος» τόνισε.
Όπως δήλωσε ο διάσημος ηθοποιός, την καριέρα του την οφείλει στους σημαντικούς σκηνοθέτες με τους οποίους συνεργάστηκε αλλά, αν κατάφερε να γίνει σταρ, αυτό το οφείλει στο ίδιο το κοινό. Όταν όμως, καταλήγοντας, ανάφερε πως τώρα που έγινε 83 χρονών είναι καιρός να σταματήσει, οι θεατές μέσα στην αίθουσα Debussy άρχισαν να διαμαρτύρονται έντονα.
Την παρουσίαση έκανε ο διευθυντής του Φεστιβάλ, Τιερί Φρεμό, με ένα διθυραμβικό λόγο για το έργο και την προσωπικότητα του ηθοποιού, ενώ ακολούθησε 11λεπτη προβολή με αποσπάσματα από μερικές από τις περισσότερες από 100 ταινίες που γύρισε στη διάρκεια των 63 χρόνων της καριέρας του.
Ο 83χρονος σήμερα σταρ ανέβηκε για πρώτη φορά τα σκαλιά της Μοντέ ντε Μαρς των Καννών στις 13 Μαΐου 1961 με μεγάλη επιτυχία, για να παρουσιάσει την ταινία του «The Joy of Living». Τριάντα χρόνια μετά ο ηθοποιός έκανε μία θεαματική έλευση στην προβολή του «New Wave» με ελικόπτερο και λέμβο.
Ενδιάμεσα είχε επιστρέψει στις Κάννες με τις ταινίες «Η έκλειψη» του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1962), ο «Γατόπαρδος» (1963) και ο «Κύριος Κλάιν» (1976). Όμως, με τον θεσμό δεν είχε την ίδια θερμή σχέση, και γι’ αυτόν το λόγο οι Πιερ Λεσκύρ και Τιερί Φρεμό δήλωσαν ευτυχείς που ο Αλέν Ντελόν δέχθηκε να τιμηθεί από το Φεστιβάλ.
«Επί πολύ καιρό αμφιταλαντευόταν, έχοντας πολλές επιφυλάξεις για τον συγκεκριμένο Χρυσό Φοίνικα, διότι πίστευε πως έπρεπε να έλθει στις Κάννες μόνο για να τιμήσει τους σκηνοθέτες με τους οποίους είχε εργασθεί» ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.