Στην Ευρώπη τρέχουν «ηλεκτρικά», ανοίγοντας νέους δρόμους σε περιβάλλοντα λιγότερο ρυπογόνα, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων και την καλύτερη ποιότητα ζωής. Εδώ… αργούμε, όπως σε κάθε τομέα, λόγω και της κρίσης, βεβαίως.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Στην Ευρώπη τρέχουν «ηλεκτρικά», ανοίγοντας νέους δρόμους σε περιβάλλοντα λιγότερο ρυπογόνα, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων και την καλύτερη ποιότητα ζωής. Εδώ… αργούμε, όπως σε κάθε τομέα, λόγω και της κρίσης, βεβαίως.
Έτσι, περιοριζόμαστε στην καταγραφή των εξελίξεων μέχρις ότου μπούμε στη νέα εποχή, ουσιαστικά και όχι κατά περίπτωση. Η Opel, υπό τη σκέπη πλέον της γαλλικής PSA, συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου της «PACE!», παρουσιάζοντας τη νέα AWD PHEV (plug-in υβριδική, ηλεκτρική) έκδοση του Grandland X. Στην κορυφή της οικογένειας SUV της Opel (που περιλαμβάνει επίσης τα Crossland X και Mokka X), το κομψό Grandland X Hybrid4, με προαιρετικό μαύρο καπό, συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 L και δύο ηλεκτροκινητήρων, παράγοντας συνολικά 300 ίππους. Προκαταρκτικά στοιχεία κατανάλωσης, WLTP1/ NEDC2 (σταθμισμένη, στον μικτό κύκλο) 2,2 λτ/100 χλμ. με εκπομπές CO2 49 γμ/χλμ.
Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Opel, με προγραμματισμένη έναρξη πωλήσεων τις προσεχείς εβδομάδες και παραδόσεις σε πελάτες στις αρχές του 2020, θα συμβάλει στον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γερμανικής μάρκας μέχρι το 2024. Επίσης εντάσσεται στη στρατηγική του κατασκευαστή για την επίτευξη μελλοντικών στόχων εκπομπών CO2. Ένα ακόμα βήμα στη διαδικασία, που περιλαμβάνει επίσης πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα είναι το λανσάρισμα της πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης (με μπαταρία) της επόμενης γενιάς Opel Corsa που θα κυκλοφορήσει εφέτος. Tο νέο PHEV αντιπροσωπεύει την τελευταία λέξη της προηγμένης, plug-in υβριδικής τεχνολογίας.
Το σύστημα κίνησης του Grandland X Hybrid4 περιλαμβάνει: έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων, 147 200 ίππων -πιστοποιημένο κατά WLTP και συμμορφούμενο με το πρότυπο Euro 6d-TEMP- ειδικά προσαρμοσμένο για υβριδική χρήση και ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 80 και 109 ίππων, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh.
Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος σε ένα οκτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα, επιτρέποντας την πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Ο βενζινοκινητήρας θα λειτουργεί ως επί το πλείστον σε μεσαίες έως υψηλές ταχύτητες, ενώ στις χαμηλότερες ταχύτητες θα αναλαμβάνει δράση ο ηλεκτροκινητήρας. Το Opel Grandland X Hybrid4 έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. κατά WLTP (60 χλμ. κατά NEDC).