Ζήτημα ασφάλειας των Boeing 737 ΜΑΧ είχαν θέσει οι πιλότοι της American Airlines από τον Νοέμβριο του 2018, λιγότερο από έναν μήνα μετά τη συντριβή του πρώτου αεροσκάφους στην Ινδονησία και περίπου τέσσερις μήνες πριν από τη συντριβή του δεύτερου, στην Αιθιοπία. Η Boeing ωστόσο φαίνεται πως δεν ήταν διατεθειμένη να ανταποκριθεί στις εκκλήσεις τους και περιορίστηκε σε υποσχέσεις περί αλλαγής λογισμικού, τις οποίες μάλιστα δεν τήρησε.
Ζήτημα ασφάλειας των Boeing 737 ΜΑΧ είχαν θέσει οι πιλότοι της American Airlines από τον Νοέμβριο του 2018, λιγότερο από έναν μήνα μετά τη συντριβή του πρώτου αεροσκάφους στην Ινδονησία και περίπου τέσσερις μήνες πριν από τη συντριβή του δεύτερου, στην Αιθιοπία.
Σύμφωνα με ηχητικό ντοκουμέντο, το οποίο έχουν στη διάθεσή τους αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, οι κυβερνήτες έθεταν σοβαρά ερωτήματα και καλούσαν την Boeing να λάβει άμεσα μέτρα. Η Boeing ωστόσο φαίνεται πως δεν ήταν διατεθειμένη να ανταποκριθεί στις εκκλήσεις τους και περιορίστηκε σε υποσχέσεις περί αλλαγής λογισμικού.
Ούτε αυτή η υπόσχεση ωστόσο τηρήθηκε, έως τουλάχιστον συνετρίβη και το Boeing 737 ΜΑΧ των Αιθιοπικών αερογραμμών παρασύροντας στον θάνατο και τους 157 επιβαίνοντες.
Έπειτα από το δεύτερο αυτό δυστύχημα ωστόσο, τα Boeing 737 ΜΑΧ καθηλώθηκαν σε όλον τον κόσμο, υπό τον φόβο ότι αιτία και στα δύο δυστυχήματα ήταν προβλήματα σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου, γνωστό ως MCAS.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έδωσε και αυτός διαταγή για την καθήλωση των αεροσκαφών Boeing 737 ΜAX 8 και Max 9.
Η Boeing βρίσκεται σε διαδικασία ενημέρωσης του συστήματος. Επιμένει βέβαια ότι το MCAS δεν ήταν η αποκλειστική αιτία των δυστυχημάτων. Οι πιλότοι όμως ακούγονται καθαρά να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια του συγκεκριμένου συστήματος, κατά τη διάρκεια μίας κεκλεισμένων των θυρών συνάντησης με αξιωματούχους της εταιρείας τον περασμένο Νοέμβριο, η οποία ηχογραφήθηκε μυστικά και το ηχητικό έχουν στην κατοχή τους το CBS και οι «New York Times».
Οι πιλότοι επίσης, σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα της «Wall Street Journal», είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους, επειδή δεν είχα επαρκή ενημέρωση για το MCAS, έως το δυστύχημα της Lion Air, τον Οκτώβριο του 2018, με τους 189 νεκρούς.
Η Boeing δεν έχει κάνει μέχρι στιγμής κανένα σχόλιο για τη συγκεκριμένη συνάντηση του περασμένου Νοεμβρίου.
Παραταύτα, από δημοσκόπηση της Reuters/Ipsos που δημοσιεύτηκε σήμερα, προκύπτει ότι τα δύο δυστυχήματα και ο θόρυβος που προκλήθηκε γύρω από τα Boeing 737 MAX, είχαν πολύ μικρή επιρροή στους επιβάτες.
Οι τιμές των εισιτηρίων, και όχι η εταιρεία κατασκευής του αεροσκάφους ή το μοντέλο, εξακολουθούν να ενδιαφέρουν ως επί το πλείστον τους επιβάτες στις ΗΠΑ, καθώς περίπου οι μισοί συμμετέχοντες δεν γνώριζαν καν για τα δυστυχήματα.
naftemporiki.gr