Τo μη επανδρωμένο αεροσκάφος MAGMA πραγματοποίησε πρόσφατα σειρά δοκιμαστικών πτήσεων στη βορειοδυτική Ουαλία, επιδεικνύοντας δύο τεχνολογίες ελέγχου ροής αέρα που υπόσχονται επανάσταση στον σχεδιασμό αεροσκαφών.
Μια επαναστατική τεχνολογία αεροσκαφών αναπτύσσουν ερευνητές του The University of Manchester και μηχανικοί της BAE Systems στη Μ. Βρετανία. Τo μη επανδρωμένο αεροσκάφος MAGMA πραγματοποίησε πρόσφατα σειρά δοκιμαστικών πτήσεων στη βορειοδυτική Ουαλία, επιδεικνύοντας δύο τεχνολογίες ελέγχου ροής αέρα που υπόσχονται επανάσταση στον σχεδιασμό αεροσκαφών.
Σύμφωνα με τη BAE Systems, για πρώτη φορά στην ιστορία της αεροπορίας ένα αεροσκάφος ήταν σε θέση να κινείται και πραγματοποιεί ελιγμούς στον αέρα χρησιμοποιώντας αέρα που φυσούσε σε υπερηχητική ταχύτητα, εξαφανίζοντας την ανάγκη για πολύπλοκες κινητές επιφάνειες ελέγχου πτήσης.
-Wing Circulation Control: Αντλείται αέρας από τον κινητήρα του αεροσκάφους και εκτοξεύεται- φυσάται σε υπερηχητικές ταχύτητες μέσα από στενές σχισμές γύρω από το ειδικά σχεδιασμένο πίσω άκρο του φτερού για να ελέγχεται το αεροσκάφος.
-Fluidic Thrust Vectoring: Έλεγχος του αεροσκάφους μέσω αέρα στο εσωτερικό του ακροφυσίου προκειμένου να εκτρέπονται τα καυσαέρια και να παράγεται έτσι δύναμη για αυτόν τον σκοπό (έλεγχο του αεροσκάφους).
Οι «flap-free» τεχνολογίες έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη βελτίωση του ελέγχου και των επιδόσεων ενός αεροσκάφους. «Αντικαθιστώντας τις κινητές επιφάνειες με μια απλούστερη λύση με φύσημα αέρα, οι δοκιμές έχουν ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία αεροσκαφών με καλύτερες επιδόσεις που είναι πιο ελαφρά, πιο αξιόπιστα και φθηνότερα ως προς τη χρήση τους. Οι τεχνολογίες ατυές θα μπορούσαν επίσης να βελτιώσουν τα stealth χαρακτηριστικά καθώς μειώνουν τον αριθμό των κενών και τις άκρες που κάνουν τα αεροσκάφη πιο εμφανή στα ραντάρ» αναφέρει η BAE Systems.