Πολιτική
Πέμπτη, 02 Μαρτίου 2006 16:21

ΠΑΣΟΚ: Αλχημείες του υπ. Παιδείας η υποτιθέμενη αύξηση των εισακτέων

Για ανεπίτρεπτη προσπάθεια εξαπάτησης της κοινής γνώμης και επικοινωνιακού χειρισμού ενός σοβαρού και ευαίσθητου θέματος που απασχολεί χιλιάδες ελληνικές οικογένειες, κάνει λόγο το ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τις σημερινές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τον φετινό αριθμό των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως επισημαίνουν η υπεύθυνή του Τομέα Παιδείας και Πολιτισμού του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Μαρία Δαμανάκη, ο συντονιστής του Τομέα Μορφωτικών Υποθέσεων της Κ.Ο. του Κινήματος, Ανδρέας Λοβέρδος, και η Γραμματέας του Τομέα Παιδείας και Πολιτισμού, Συλβάνα Ράπτη, «υποτίθεται ότι με τις αλχημείες του υπουργείου οι θέσεις εισακτέων αυξάνονται. Ωστόσο, όλες οι μελέτες δείχνουν ότι με την παράλληλη ισχύ από φέτος του βαθμολογικού ορίου 10 για την εισαγωγή, ο αριθμός των εισακτέων θα μειωθεί κατά πολλές χιλιάδες».

«Για αυτούς ο κ. γενικός γραμματέας του υπουργείου δεν είπε κουβέντα. Θα αφεθούν όπως όλα δείχνουν στην τύχη τους, χωρίς καμία φροντίδα ή άλλη εναλλακτική λύση», σημειώνουν τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ.

«Είναι φανερό», προσθέτουν, «πως η κυβέρνηση επιχειρεί να αντιμετωπίσει την υπόθεση της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όχι στη βάση της διεύρυνσης του δικαιώματος στη μόρφωση και της εξάλειψης των κοινωνικών ανισοτήτων αλλά στη βάση πολιτικών σκοπιμοτήτων αναλόγως συγκυρίας. Όταν θέλει λιγότερους φοιτητές τα θέματα δυσκολεύουν ή αντίστροφα απλουστεύουν. Έτσι η κυβέρνηση είναι ελεύθερη να αυξομειώνει τους αριθμούς κατά τας περιστάσεις. Πρόκειται για μια λογική απαράδεκτη και κοινωνικά επιβλαβή».

Όπως επισημαίνεται, η ανάγκη να υπάρχει ένα ελάχιστο όριο επάρκειας για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι αυτονόητη. «Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να τίθενται προκλητικά εκτός μορφωτικού πεδίου και δυνατότητας εισόδου στην αγορά εργασίας πολλές χιλιάδες νέοι, χωρίς άλλη προοπτική».

Παράλληλα επαναλαμβάνεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το εξεταστικό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που βασίζεται σε τρεις κυρίως άξονες:

- Αυτονόμηση του Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε αυτό να αποτελεί διακριτή εκπαιδευτική μονάδα

- Εμπλοκή των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων στη διαδικασία εισαγωγής των φοιτητών τους. Από τον καθορισμό του αριθμού τους, τη βάση εισαγωγής και τα προαπαιτούμενα γνωστικά αντικείμενα προς εξέταση.

- Προσφορά σε όσους αποτυγχάνουν πολλαπλών δυνατοτήτων για εκπαίδευση ή κατάρτιση με στόχο την είσοδο στην αγορά εργασίας.