Auto
Δευτέρα, 06 Μαΐου 2019 10:02

Ένα ταξίδι στον χρόνο με τη Volvo

Η Volvo επέστρεψε ξανά στην εποχή της Αρ Ντεκό, στη φετινή έκθεση Techno Classica, που έγινε τον Απρίλιο στο Έσεν της Γερμανίας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σαλόνι ιστορικών αυτοκινήτων στον κόσμο, στο οποίο η Volvo παρουσίασε το PV36 του 1935 που ανήκε κάποτε στον έναν από τους δύο ιδρυτές της εταιρείας, τον Γκούσταφ Λάρσον.

Από την έντυπη έκδοση 

Η Volvo επέστρεψε ξανά στην εποχή της Αρ Ντεκό, στη φετινή έκθεση Techno Classica, που έγινε τον Απρίλιο στο Έσεν της Γερμανίας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σαλόνι ιστορικών αυτοκινήτων στον κόσμο, στο οποίο η Volvo παρουσίασε το PV36 του 1935 που ανήκε κάποτε στον έναν από τους δύο ιδρυτές της εταιρείας, τον Γκούσταφ Λάρσον.

To PV36 αντιπροσωπεύει ένα συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της Volvo. Αποτελεί δείγμα του Streamline Moderne, μιας από τις πιο διακεκριμένες σχεδιαστικές τάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές των 30’s. Κτήρια, τρένα, πλοία, ακόμη και οικιακές συσκευές, όπως οι τοστιέρες και τα σίδερα ατμού, σχεδιάζονταν σε αυτό το στιλ, μία από τις τελευταίες τάσεις της Αρ Ντεκό που περιγράφεται ως «Αρ Ντεκό σε κίνηση», λόγω των αεροδυναμικών στοιχείων που τη χαρακτήριζαν.

Ο μηχανικός και σχεδιαστής Ιβάρ Όρνμπεργκ ήταν αυτός που έφερε το Streamline Moderne στη Volvo το 1933, όταν επέστρεψε στη Σουηδία έχοντας δουλέψει για κάποια χρόνια στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στη Volvo ανέλαβε το καθήκον να σχεδιάσει το PV36 και το ολοκλήρωσε μόνος του από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς καμία παρέμβαση από τους ιδρυτές της εταιρείας. Ήταν προηγμένο και από τεχνολογική άποψη, καθώς διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός, αντί για τον συνηθισμένο τότε άκαμπτο άξονα, προσφέροντας αναβαθμισμένο κράτημα και άνεση.

Το εξωτικής εμφάνισης αυτοκίνητο σύντομα πήρε το προσωνύμιο Carioca, που πιθανότατα παρέπεμπε στον δημοφιλή λατινοαμερικανικό χορό εκείνης της εποχής και στο… φλερτ της Volvo με τη βραζιλιάνικη αγορά: οι πρώτες εξαγωγές είχαν αρχίσει ήδη από το 1933, ενώ ορισμένα από τα λίγα Carioca που κατασκευάστηκαν πωλήθηκαν στη Βραζιλία. Η Volvo κατασκεύασε μόλις 500 μονάδες του PV36 ανάμεσα στο 1935 και το 1938.