Κοινωνία
Παρασκευή, 03 Μαΐου 2019 16:50

Χρ. Σπίρτζης: Ο ΒΟΑΚ θα επεκταθεί μέχρι τη Σητεία - 30 εκατ ευρώ σε αρδευτικά έργα

Την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία και την άμεση δημοπράτηση δύο πολύ σημαντικών αρδευτικών έργων προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, παραδίδοντας στην κυκλοφορία τη γέφυρα του Χαμεζίου. Επίσης γνωστοποίησε ότι υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας του ΒΟΑΚ, καθώς και του συνδετήριου οδικού τμήματος αυτών, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ.

 

Την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία και την άμεση δημοπράτηση δύο πολύ σημαντικών αρδευτικών έργων προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, παραδίδοντας στην κυκλοφορία τη γέφυρα του Χαμεζίου. Επίσης γνωστοποίησε ότι υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας του ΒΟΑΚ, καθώς και του συνδετήριου οδικού τμήματος αυτών, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, για τη δημοπράτηση των αρδευτικών έργων έγινε γνωστό ότι πρόκειται για το αρδευτικό δίκτυο λιμνοδεξαμενής Αγίου Γεωργίου Οροπεδίου Λασιθίου και το νέο αγωγό μεταφοράς νερού από υδροληψία Μύρτου για την ενίσχυση του ταμιευτήρα Μπραμιανού.

Επίσης, αναφερόμνεος στον ΒΟΑΚ ο κ. Σπίρτζης δήλωσε, «Αυτό που φροντίζουμε είναι να έχουμε ώριμες μελέτες, ώστε πολύ μεγάλο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου να ενταχθεί στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο», προσθέτωντας ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης πρέπει να φτάσει μέχρι τη Σητεία, όπως και να ολοκληρωθεί όλο το οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη με τους κάθετους άξονες.

Ο Υπουργός μιλώντας για τον προγραμματισμό των έργων που θα υλοποιηθούν στην περιοχή, αναφέρθηκε  στο νεοφιλελεύθερο δογματισμό των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων που προκρίνουν την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα ενός έργου βάσει τεχνοοικονομικών μοντέλων έναντι των αναγκών της κοινωνίας και των πολιτών.

«Όταν οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έχουν επικρατήσει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ευρώπη δεν βλέπουν τα έργα υποδομής και  τα οδικά έργα, ως έργα οδικής ασφάλειας ή ως αναπτυξιακά έργα και ζητάνε να είναι βιώσιμα, δηλαδή να είναι κερδοφόρα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε αυτήν την πολιτική στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να έχουμε χρηματοδότηση για υποδομές, χωρίς να απαιτείται ο κυκλοφοριακός φόρτος των  20 ή των 15 χιλιάδων οχημάτων  την ημέρα, που από τις μετρήσεις που έχουμε κάνει, δεν θα τις έχουμε, ούτε τα επόμενα 20 χρόνια».

Γέφυρα Χαμεζίου

«Είναι μια χαρμόσυνη μέρα, γιατί 16 χρόνια μετά την πρώτη δημοπράτηση της γέφυρας Χαμεζίου, σήμερα παραδίδεται στους πολίτες», ανέφερε ο υπουργός στη διάρκεια παράδοσης του έργου και σημείωσε ότι «είναι ένας «πρότυπος» τρόπος να μην γίνονται τα δημόσια έργα, αυτά που έγιναν 16 χρόνια στο συγκεκριμένο έργο».

Επισήμανε ότι «το έργο που δημοπρατήθηκε πριν από 16 χρόνια αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός ακόμη ημιτελούς έργου που κληρονόμησε η σημερινή κυβέρνηση. Μάλιστα, το 2015 παραδόθηκε ημιτελές και  με προβλήματα και σοβαρές αστοχίες στη στατικότητα» και σημείωσε: «με την  παράδοσή του σήμερα, η οποία επιτεύχθηκε με την πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 6 εκατ. ευρώ το 2016, ολοκληρώνεται ένα κατασκευασμένο οδικό τμήμα 4,5 χλμ. εθνικού δρόμου από Αυχήν Αγκαθιά μέχρι τη Σκοπή Σητείας, το οποίο μειώνει σημαντικά το χρόνο διαδρομής Σητείας – Ηρακλείου κατά 15 λεπτά».

Ο Υπουργός στη συνέχεια επισκέφθηκε την Ιεράπετρα και το Οροπέδιο Λασιθίου.

naftemporiki.gr