Κόσμος
Δευτέρα, 22 Απριλίου 2019 18:37

Στο νερό η πρώτη γαλλική φρεγάτα - «αντιαεροπορικό»

Την πρώτη της επαφή με το υγρό στοιχείο πραγματοποίησε η γαλλική φρεγάτα «Alsace», τύπου FREMM, η πρώτη φρεγάτα με ενισχυμένες δυνατότητες αεράμυνας. Η τελετή καθέλκυσης έγινε στις 18 Απριλίου 2019 από τη Naval Group στη Λοριάντ.

Την πρώτη της επαφή με το υγρό στοιχείο πραγματοποίησε η γαλλική φρεγάτα «Alsace», τύπου FREMM, η πρώτη φρεγάτα με ενισχυμένες δυνατότητες αεράμυνας. Η τελετή καθέλκυσης έγινε στις 18 Απριλίου 2019 από τη Naval Group στη Λοριάντ.

Είναι η πρώτη από τις δύο φρεγάτες αεράμυνας του προγράμματος FREMM (FREMM DA) που προορίζεται για το Γαλλικό Ναυτικό, διαθέτει τις ίδιες ανθυποβρυχιακές επιδόσεις όπως οι προηγούμενες μονάδες του προγράμματος και ταυτόχρονα έχει αυξημένες ικανότητες αεράμυνας.

Παράλληλα, ειναι η ένατη φρεγάτα πολλαπλών αποστολών FREMM που κατασκευάστηκε από την Naval Group και η έβδομη για το γαλλικό Ναυτικό, κατόπιν παραγγελίας του Οργανισμού για τη Συνεργασία στον τομέα των Εξοπλισμών (ΟCCAr) για λογαριασμό της  γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στις επιχειρησιακές απαιτήσεις, η FREMM DA «Alsace» ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΟCCAr και το αμετάβλητο πρόγραμμα παραδόσεων. «Διατηρήσαμε την αρχιτεκτονική της πρώτης FREMM που σχεδιάστηκε από την Naval Group αλλά η επιχειρησιακή ευελιξία της FREMM DA θα ειναι αυξημένη με ενισχυμένες ικανότητες όσον αφορά στις αντιαεροπορικές επιχειρήσεις. Αυτές οι τροποποιήσεις αφορούν ειδικώς το σύστημα μάχης» δήλωσε ο διευθυντής του προγράμματος FREMM DA, Ζαν Πιερ Κουζινιέρ.

Οι τεχνικές προσαρμογές που επέφερε η Naval Group αφορούν ένα πιο ισχυρό πολυ-λειτουργικό ραντάρ, ενισχυμένα εργαλεία επικοινωνίας, τρεις επιπρόσθετες κονσόλες για το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης SETIS® στο κέντρο πληροφοριών μάχης (ΚΠΜ), με ενισχυμένες δυνατότητες αεράμυνας χρησιμοποιώντας πυραύλους Aster 15 και 30. Σε λίγες μέρες, η FREMM «Alsace» θα λάβει τον νέο ιστό της, βελτιστοποιημένο προκειμένου να ενισχυθεί η επίδοση εντοπισμού.

«Αυτή η ένατη καθέλκυση σηματοδοτεί τη συνεργασία μεταξύ της Naval Group, της Γαλλικής Δ/σης Εξοπλισμών, του OCCAr και του Γαλλικού Ναυτικού προκειμένου να κατασκευαστούν πλοία που θα επωφεληθούν από τη διαρκή βελτίωση των ήδη κατασκευασμένων FREMM. Χάρις στην καλή γνώση των τεχνολογικών κινδύνων αλλά επίσης και χάρις στην αποφασιστικότητα και την τεχνογνωσία που διαθέτουν οι ομάδες της Naval, είναι μία νέα επιτυχημένη πρόκληση», εξηγεί ο Νικολάς Γκασπάρ διευθυντής των προγραμμάτων FREMM.

Πέραν της διασφάλισης των ίδιων ανθυποβρυχιακών αποστολών όπως οι προηγούμενες FREMM, η FREMM DA «Alsace» θα επιτελεί και τον ρόλο της αεράμυνας μεγάλων μονάδων: το αεροπλανοφόρο «Charles de Gaulle» ή ένα αμφίβιο ελικοπτεροφόρο, στο πλαίσιο ενός αέρο-ναυτικού ή αμφίβιου σχηματισμού.

Οι ομάδες της Naval Group και ο μεγάλος αριθμός συνεργατών τους έχουν κινητοποιηθεί προκειμένου να παραδώσουν τις δύο φρεγάτες αεράμυνας, «Alsace» και «Lorraine»,  το πρώτο τρίμηνο του 2021 και το δεύτερο τρίμηνο του 2022 αντιστοίχως.

Υπενθυμίζεται πως επτά FREMM έχουν παραδοθεί την περίοδο 2012-2018: Aquitaine (2012), Provence (2015), Languedoc (2016), Auvergne (2017), Bretagne (2018), ενώ η «Languedoc», βρέθηκε πριν από λίγες μέρες στο λιμάνι του Πειραιά.

Σε διεθνές επίπεδο, το Μαρόκο παρέλαβε την FREMM «Mohammed VI» το 2014 και η Αίγυπτος την FREMM «Tahya Misr» το 2015. Η FREMM «Normandie» θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2019 σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης

Τεχνικά χαρακτηριστικά της FREMM DA

Ισχυρά οπλισμένη, η «Alsace» διαθέτει τα οπλικά συστήματα και τον εξοπλισμό με τις υψηλότερες επιδόσεις: ραντάρ πολλαπλών λειτουργικών Herakles, πυραύλους Aster 15 & 30, Excocet MM 40 ή ακόμη και την τορπίλη MU 90. Οι επιδόσεις των συστημάτων μάχης του πλοίου ενισχύονται με: τις αυξημένες δυνατότητες του ραντάρ και των συστημάτων επικοινωνίας, ένα ραντάρ συστήματος ελέγχου πυρός και το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης SETIS® που διαθέτει συγκεκριμένες αντι-αεροπορικές λειτουργίες.

  • Συνολικό μήκος: 142 μ.
  • Πλάτος: 20 μ.
  • Εκτόπισμα: 6.000 τόννοι
  • Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
  • Πλήρωμα: 119 (+14 άτομα πλήρωμα ελικοπτέρου)
  • Δυναμικότητα κλινών: 165 άτομα
  • Βεληνεκές: 6.000 στους 15 κόμβους