Με αντιπαράθεση για τη διαδικασία του επείγοντος άνοιξε η αυλαία της συζήτησης στην Ολομέλεια επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Με αντιπαράθεση για τη διαδικασία του επείγοντος άνοιξε η αυλαία της συζήτησης στην Ολομέλεια επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Με την έναρξη της συνεδρίασης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κώστας Τζαβάρας κατήγγειλε ότι «στραγγαλίζεται ο δημοκρατικός διάλογος, συρρικνώνεται και ευτελίζεται η κοινοβουλευτική διαδικασία».
Όπως τόνισε ο κ. Τζαβάρας «ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να ανασυντάξει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας και ταυτόχρονα να κάνει μια μεγαλόπνοη και μεγαλεπίβολη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, υποχρεούται να υποστεί τη βάσανο και τη διαδικασία του δημοκρατικού κοινοβουλευτικού διαλόγου με άνεση». «Δυστυχώς» πρόσθεσε, «έχει προσημειωθεί ο δημοκρατικός κοινοβουλευτικός διάλογος με τη βιασύνη την οποία επέδειξε ο υπουργός καθώς επικαλέστηκε τη δυνατότητα μιας συμπιεσμένης διαδικασίας, αυτής του επείγοντος».
Η σκωπτική φράση του κ. Τζαβάρα ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να φέρνει ως ψηφίσματα τα νομοσχέδια, προκάλεσε αντιδράσεις από τα έδρανα της κυβερνητικής πλειοψηφίας και του προεδρεύοντος Γιώργου Βαρεμένου. «Ζήσαμε τη δημοκρατία κύριε Τζαβάρα, με το σχέδιο Αθηνά», σχολίασε ο κ. Βαρεμένος.
«Αυτά που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν η Ν.Δ. έφερνε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το ένα μετά το άλλο νομοσχέδιο, το κάνει τώρα η Ν.Δ.», παρατήρησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρνει το νομοσχέδιο σε περίοδο που σχολεία και πανεπιστήμια είναι κλειστά, όπως άλλωστε έχει συμβεί με όλα τα σοβαρά νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας στο παρελθόν.
«Πριν από 1,5 χρόνο κάλεσα στο γραφείο μου τα κόμματα για να δούμε το ζήτημα της Γ΄ Λυκείου. Από τον Σεπτέμβριο του 2017, μόνο το Ποτάμι έστειλε συγκεκριμένες προτάσεις. Γιατί δεν εστάλη καμία πρόταση; Αυτό δεν είναι ευτελισμός του διαλόγου; Το πρόβλημα σας είναι ότι το νομοσχέδιο είναι μεγάλο; Έπρεπε να μας ζητήσετε να σας στείλουμε βοηθούς να σας βοηθήσουν στην ανάγνωση», αντέτεινε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, προσθέτοντας ότι το νομοσχέδιο βρισκόταν για μεγάλο διάστημα στη διαβούλευση.
«Ο κ. υπουργός επικαλείται τον μακρό χρόνο της διαβούλευσης. Η Βουλή δεν είναι όργανο που συμμετέχει στη διαβούλευση» απάντησε ο κ. Τζαβάρας για να προσθέσει: «Η Βουλή είναι κυρίαρχη έκφραση του κράτους που υλοποιεί τη λαϊκή κυριαρχία και συζητάει με δικά της μέσα και αποφαίνεται με συγκεκριμένο κυριαρχικό τρόπο».
Χωρίς το Κίνημα Αλλαγής η συζήτηση του νομοσχεδίου
Σημειώνεται πως η συζήτηση του νομοσχεδίου εξελίσσεται χωρίς την παρουσία των βουλευτών του Κινήματος Αλλαγής. Οι βουλευτές του κόμματος είχαν αποχωρήσει μετά την ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και την ίδια στάση τηρούν και στη διαδικασία στην Ολομέλεια.
«Αποχωρήσαμε από την κοινοβουλευτική διαδικασία για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Αρνούμαστε να συμπράξουμε σε ένα θεσμικό έγκλημα που διαλύει το Λύκειο, καταργεί την τεχνολογική εκπαίδευση και βυθίζει στην ανασφάλεια τα νέα παιδιά με το εξεταστικό, ενώ υποβαθμίζει τα πτυχία», δήλωσε η εισηγήτρια του κόμματος Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Διαμήνυσε παράλληλα ότι μετά τις εκλογές, «θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να καταργηθεί το έκτρωμα Γαβρόγλου και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος με τη μέγιστη δυνατή συνεννόηση των δημοκρατικών δυνάμεων του τόπου».
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ