Μεγάλος ο ντόρος χθες μετά τις «εξαγγελίες» για ανατιμήσεις της τάξεως του 10%-15% στο σουβλάκι. Οι εξαγγελίες που έγιναν διαμέσου του ΣΚΑΪ από τον κ. Γιώργο Πολύζο, που εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος του υπό σύσταση Σωματείου των Ψητοπωλών, βασίζονται -σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος- στο γεγονός ότι η τιμή του κρέατος έχει αυξηθεί κατά 30% (κοπές) και δεν μπορούν οι ιδιοκτήτες ψητοπωλείων να απορροφήσουν άλλο αυτή την αύξηση, καθώς επίσης και από την επιβαρυμένη φορολογία και τις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές, γράφει η Δανάη Αλεξάκη.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Μεγάλος ο ντόρος χθες μετά τις «εξαγγελίες» για ανατιμήσεις της τάξεως του 10%-15% στο σουβλάκι. Οι εξαγγελίες που έγιναν διαμέσου του ΣΚΑΪ από τον κ. Γιώργο Πολύζο, που εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος του υπό σύσταση Σωματείου των Ψητοπωλών, βασίζονται -σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος- στο γεγονός ότι η τιμή του κρέατος έχει αυξηθεί κατά 30% (κοπές) και δεν μπορούν οι ιδιοκτήτες ψητοπωλείων να απορροφήσουν άλλο αυτή την αύξηση, καθώς επίσης και από την επιβαρυμένη φορολογία και τις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές.
Για αρχή θα πρέπει να επισημανθεί ότι κανένας δεν έχει δικαίωμα να κατευθύνει την αγορά. Σε όρους ελεύθερου ανταγωνισμού τυπικές ή άτυπες συμφωνίες μεταξύ επιχειρήσεων για να ορίσουν τις τιμές των προϊόντων σηματοδοτούν καρτέλ. Και το επισημαίνουμε στο υπό σύσταση σωματείο, ώστε να έχει τον... νου του, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθεί αντιμέτωπο με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Παράλληλα, πέρα από την τιμή του κρέατος, το λειτουργικό κόστος στα ψητοπωλεία περιλαμβάνει μια σειρά από έξοδα τα οποία ωστόσο είναι διαφορετικού ύψους σε κάθε επιχείρηση. Για παράδειγμα, άλλο το ενοίκιο του καταστήματος στο Περιστέρι, άλλο στο Κολωνάκι, στην Κηφισιά ή στην Κοκκινιά. Επίσης, άλλα κόστη έχει η εστίαση στην Αθήνα, άλλα στο Κεφαλόβρυσο κι άλλα στη Μύκονο. Και αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στους τιμοκαταλόγους των ψητοπωλείων.
Η αγορά είναι ελεύθερη και έκαστος επιχειρηματίας φροντίζει η τιμολογιακή του πολιτική να είναι ανταγωνιστική και προσοδοφόρα. Η ανάγκη ανατίμησης λόγω αυξημένου κόστους πρώτων υλών θα πρέπει να είναι λελογισμένη και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι καθολική και οριζόντια.
Και μια απορία για το τέλος... Δηλαδή εάν η τιμή στο κρέας σε δύο μήνες υποχωρήσει κατά 30% τα ψητοπωλεία θα προχωρήσουν αυτόματα σε «διόρθωση» της τιμής στο σουβλάκι; Κρίμα που δεν αναρωτήθηκε σχετικά ο κ. Πολύζος, όπως και ουδείς άλλος!