Το 7% των εμπορευματικών μεταφορών των Δαρδανελίων μπορούν να απορροφήσουν τα λιμάνια Ελλάδας και Βουλγαρίας με το έργο.
Το 7% των εμπορευματικών μεταφορών των Δαρδανελίων μπορούν να απορροφήσουν τα λιμάνια Ελλάδας και Βουλγαρίας με το έργο.
Όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση αυτού του «γιγαντιαίου» έργου, που αρκετοί θεωρούν «μεγαλόπνοο», πρέπει να καταστεί βιώσιμο, όχι μόνο με την αρωγή της Ε.Ε., αλλά και ιδιωτών, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή του.
«Ο στόχος να κάνουμε τα διαβαλκανικά δίκτυα, τον διαβαλκανικό δακτύλιο, είναι απολύτως εφικτός», εκτιμούν παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών. Για τη σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία υπάρχει διεθνές ενδιαφέρον, αλλά και η στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Tο πλεονέκτημα του διαδρόμου
«Ο διάδρομος από τη Θεσσαλονίκη στα Σκόπια και το Βελιγράδι έχει επίσης ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, γιατί δίνει πλεονεκτήματα στις διεθνείς μεταφορές να φτάσουν πιο γρήγορα στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης», συμπλήρωσε ο ίδιος παράγοντας.
Όπως είναι φυσικό, σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Μπουργκάς. Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου αυτού έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.