Συνολική ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών, με τριετή αναστολή, επέβαλε το Γ' Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο οποίος κρίθηκε ένοχος για μη καταβολή ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών, το ύψος των οποίων ξεπερνάει τα 24 εκατ. ευρώ.
Συνολική ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών, με τριετή αναστολή, επέβαλε το Γ' Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Χρήστο Στεφανίδη, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για μη καταβολή ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών, το ύψος των οποίων ξεπερνάει τα 24 εκατ. ευρώ.
Το δικαστήριο συνεκδίκασε δέκα δικογραφίες που αφορούσαν οφειλές τής πρώην διοίκησης για διάφορα διαστήματα, κατά τα έτη 2014, 2016 και 2017. Στον κατηγορούμενο αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της ειλικρινούς μεταμέλειας, ενώ ο ίδιος άσκησε έφεση κατά της απόφασης και αφέθηκε ελεύθερος.
Καταθέτοντας από το βήμα του μάρτυρα, ο σημερινός πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, χαρακτήρισε ως «παρωνυχίδα» την επίδικη υπόθεση των ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών, επισημαίνοντας ότι «είναι ένας πολύ μικρό μέρος του συνολικότερου προβλήματος». Ο ίδιος είπε ότι ο ΟΑΣΘ έχει «οσμή σκανδάλου», ενώ πρόσθεσε ότι η νέα διοίκηση καλύπτει τα έξοδα του Οργανισμού με προϋπολογισμούς που είναι κατά 80 με 85 εκατ. ευρώ μικρότεροι από αυτούς των προηγούμενων διοικήσεων.
Σχετικά με τη μη απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων της διοίκησης Στεφανίδης, ο κ. Παππάς ανέφερε ότι «προφανώς είχαν άλλες προτεραιότητες» υπογραμμίζοντας ότι τα έτη 2015, 2016 και 2017 διανεμήθηκαν μερίσματα ύψους 30 εκατ. ευρώ στους πρώην μετόχους.
Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ επανέλαβε ότι ο Οργανισμός περιήλθε σε οικονομική ασφυξία επειδή, όπως είπε, το Δημόσιο δεν εκπλήρωνε τις οικονομικές υποχρεώσεις του. «Ο ΟΑΣΘ δικαιωνόταν σε κάθε διαιτητική απόφαση» τόνισε και συμπλήρωσε ότι η μη εφαρμογή της απόφασης για αύξηση του εισιτηρίου ζημίωνε τον ΟΑΣΘ κατά 26 εκατ. ευρώ. Αναφερόμενος σε οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού, ο ίδιος τόνισε ότι «τα ετήσια έσοδά του ήταν 60 εκατ. και τα έξοδά του 147 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 88 εκατ. ευρώ αφορούσαν στη μισθοδοσία».
Στις αγορεύσεις τους οι υπερασπιστές του στάθηκαν στην έλλειψη δόλου του εντολέα τους. Αναφέρθηκαν, εξάλλου, σε χρηματικό ποσό της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ που, κατά τους ισχυρισμούς τους, προσδιορίστηκε τον Μάιο του 2014 ως «οφειλή» του Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ και τόνισαν ότι επί διοικήσεως του εντολέα τους «ρυθμίστηκαν οι οφειλόμενες εισφορές» και «πληρώθηκαν 29 από τις 36 δόσεις». Όπως ανέφεραν, η ρύθμιση χάθηκε «όταν μπήκε εκκαθαριστής στον Οργανισμό».
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η δικαστική έρευνα που ξεκίνησε κατόπιν μήνυσης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για τα πεπραγμένα προηγούμενων διοικήσεων του άλλοτε ιδιωτικού ΟΑΣΘ. Ήδη, έχουν καταθέσει τα μέλη της σημερινής διοίκησης, ενώ η δικογραφία βρίσκεται πλέον στα χέρια του εισαγγελέα διαφθοράς, ο οποίος θα αποφασίσει για την άσκηση ή μη ποινικών διώξεων. Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν αυτά της απάτης, της υπεξαίρεσης και της απιστίας με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.
Πηγή: ΑΜΠΕ