Ένα άγνωστο σκίτσο του Φλαμανδού ζωγράφου Πίτερ Πολ Ρούμπενς, που θεωρείτο εξαφανισμένο επί αιώνες, πωλήθηκε την Κυριακή, αντί 1,3 εκατ. ευρώ σε Βέλγο συλλέκτη, κατά τη διάρκεια δημοπρασίας, όπως ανακοίνωσε ο Οίκος Mercier στην πόλη Λιλ της βόρειας Γαλλίας.
Ένα άγνωστο σκίτσο του Φλαμανδού ζωγράφου Πίτερ Πολ Ρούμπενς, που θεωρείτο εξαφανισμένο επί αιώνες, πωλήθηκε την Κυριακή, αντί 1,3 εκατ. ευρώ σε Βέλγο συλλέκτη, κατά τη διάρκεια δημοπρασίας, όπως ανακοίνωσε ο Οίκος Mercier στην πόλη Λιλ της βόρειας Γαλλίας.
Το έργο παρουσιάζει την Αγία Μαργαρίτα που «φορά ένα κόκκινο και λευκό φόρεμα, κρατά έναν σταυρό στο χέρι και συντρίβει τον δράκο», έχει διαστάσεις 33 εκατοστά επί 45,7 εκατοστά και φιλοτεχνήθηκε από τον δεξιοτέχνη της τέχνης μπαρόκ το 1620, σύμφωνα με τον κατάλογο του Οίκου δημοπρασιών.
«Πρόκειται για το σκίτσο που χρησίμευσε ως μοντέλο για ένα από τα μνημειώδη έργα που προορίζονταν για την οροφή της εκκλησίας των Ιησουιτών της Αμβέρσας (Βέλγιο), η οποία έγινε αργότερα η εκκλησία του Αγίου Καρόλου Μπορομέο», εξήγησε ο δημοπράτης Πατρίκ Ντεγκίν.
Το 1620, 39 έργα μεγάλων διαστάσεων, τέσσερα μέτρα επί τρία μέτρα, δόθηκαν ως παραγγελία στον Ρούμπενς για τη διακόσμηση της εκκλησίας αυτής, που έμελλε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες της Φλάνδρας και λόγω της μεγαλοπρέπειάς της, η αιχμή του δόρατος της Καθολικής Εκκλησίας στη μάχη της κατά του Προτεσταντισμού, σύμφωνα με τον Οίκο Mercier. «Αυτά τα μεγάλα έργα φιλοτεχνήθηκαν από ολόκληρο το ατελιέ, με τη βοήθεια των μαθητών του Ρούμπενς, αλλά τα σκίτσα αποτελούν αποκλειστικό έργο του ζωγράφου, ο οποίος αρνείτο να τα πουλήσει», εξήγησε ο Ντεγκίν.
Η οροφή της εκκλησίας επλήγη, δυστυχώς, από μια πυρκαγιά του 1718, είπε ο δημοπράτης. Κι ενώ 33 από τα σκίτσα ήταν γνωστά, πολλά φυλάσσονταν μέσα σε Μουσεία, και έξι είχαν εξαφανιστεί, -ανάμεσά τους αυτή η Αγία Μαργαρίτα που βρέθηκε πρόσφατα.