Πολιτική
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2019 14:47

N. Kεραμέως: Πώς θα πετύχουμε σύνδεση εκπαίδευσης- αγοράς εργασίας

Tην αδυναμία σύνδεσης του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα προσδιόρισε ως ένα από τα κυριότερα προβλήματα σήμερα η Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο αυτό επιτείνεται στο πλαίσιο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. 

Tην αδυναμία σύνδεσης του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα προσδιόρισε ως ένα από τα κυριότερα προβλήματα σήμερα η Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο αυτό επιτείνεται στο πλαίσιο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. 

Σε ομιλία της στο 2ο Συνέδριο του Economist για τα νέα επαγγέλματα και τις νέες δεξιότητητες, η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας επικαλέστηκε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας των νέων στην ΕΕ (αγγίζει το 36,6%). Ανάμεσα δε στις χώρες του ΟΟΣΑ, καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό άνεργων πτυχιούχων (περίπου στο 20%). Το αποτέλεσμα, όπως τόνισε, είναι «χιλιάδες νέοι με προσόντα αναζητούν εκτός συνόρων ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον», δεδομένης και της οριζόντιας αναντιστοιχίας προσόντων, την οποία καταδεικνύει μελέτη του ΣΕΒ το 2018.

Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Κεραμέως περιέγραψε τους βασικούς άξονες του προγράμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με στόχο να υπάρξει καλύτερη αντιστοιχία των δεξιοτήτων των νέων με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. 

·Καλλιέργεια των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων, “soft skills”
·Καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων, “digital skills”
·Επένδυση στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο
·Εισαγωγή του θεσμού της “άσκησης” σε επιχειρήσεις
·Προτεραιότητα στον μετασχηματισμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
·Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα στην ανώτατη εκπαίδευση
·Ανάπτυξη του θεσμού της πρακτικής άσκησης των φοιτητών
·Προώθηση της διάδρασης των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις
·Εισαγωγή ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης και επανειδίκευσης, με πιστοποίηση

naftemporiki.gr