Την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) προκάλεσαν οι δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά τη συνάντηση που είχε με ιδιοκτήτες ταξί, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κέρκυρα.
Την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) προκάλεσαν οι δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά τη συνάντηση που είχε με ιδιοκτήτες ταξί, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κέρκυρα.
«Εδώ και τέσσερα χρόνια ο κύριος Μητσοτάκης, οι αντιπρόεδροί του Γεωργιάδης και Χατζηδάκης και οι τομεάρχες και σύμβουλοι όλων αυτών, έστησαν το αφήγημα πως η φωνή του Θύμιου Λυμπερόπουλου είναι μία φωνή μειοψηφίας αφού τόλμησε να αντισταθεί στα συμφέροντα των εταιριών UBER και ΒΕΑΤ. Παρά την παρότρυνση-υπόδειξη πολλών στελεχών του κόμματος να συζητήσει τα θέματα του ταξί με τα θεσμοθετημένα όργανα του κλάδου, εκείνος το αρνείται πεισματικά. Όπου τον εξυπηρετεί (πότε στο Πέραμα, πότε στη Σάμο κλπ) εμφανίζεται ως guest star και θυμάται ότι σ' αυτή τη χώρα υπάρχουν και ταξί» τονίζει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Όπως σημειώνει, «σήμερα, από την Κέρκυρα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας λέει ότι με ευθύνη της κυβέρνησης "η Uber δεν υπόκειται σε σωστό ρυθμιστικό πλαίσιο". Να του υπενθυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία που αγιοποίησε η κ. Μπακογιάννη και ο κ. Κυρανάκης (ποιος μπορεί να ξεχάσει την ξενάγηση των εκπροσώπων της στα γραφεία του κόμματος) σήμερα λειτουργεί στην Ελλάδα μόνο με αδειοδοτημένα ταξί. Και αυτό το πέτυχε η σημερινή κυβέρνηση. Οπότε, ακόμη κι αν ήθελε (που πολύ αμφιβάλλουμε) να το ρυθμίσει, τον πρόλαβε ο νόμος του Σπίρτζη. Κρατάμε μόνο την παραδοχή ότι η Uber λειτουργούσε εκτός ρυθμιστικού πλαισίου στην προηγούμενη κυβέρνηση, της οποίας ήταν και υπουργός».
Επιπλέον, ο κ. Λυμπερόπουλος στη δήλωσή του θέτει μία σειρά ερωτημάτων προς τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ζητώντας του να επισημοποιήσει τις θέσεις του για το ταξί, κάτι που αποφεύγει, όπως λέει, να το πράξει. Επισημαίνει, επίσης, πως όσο τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, «ο κλάδος των ταξί δεν πρόκειται να δείξει καμιά εμπιστοσύνη ούτε στον αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας, ούτε στα στελέχη της».
Σύμφωνα με την ΠΟΕΙΑΤΑ, τα ερωτήματα αυτά είναι:
«- Θα σεβαστεί η Νέα Δημοκρατία το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τις επιβατικές μεταφορές ή θα το αλλάξει; Θα σεβαστεί τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις διαμεσολαβητικές εφαρμογές, το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και τις οδηγίες που έχουν εκδοθεί;
- Θα σεβαστεί το Ν. 4446/16 που απαγορεύει την είσπραξη για λογαριασμό τρίτων;
- Θα ζητήσει κανείς συγνώμη για τη στήριξη και προώθηση της Uber στην Αθήνα, αν και γνωρίζατε ότι οι δραστηριότητές της ήταν έξω από τα όρια του νόμου;
- Θα συνεχίσει η Νέα Δημοκρατία να στηρίζει το "επιχειρείν" που στοχεύει στην εξαγωγή χρήματος (μείζονος σημασίας για την εθνική οικονομία) εκτός ελληνικών συνόρων; Θα συνεχίσει ο κ. Μητσοτάκης τα διαγγέλματα υπέρ της Beat και εναντίον των ταξιτζήδων και της Ομοσπονδίας μας που ζητούν μόνο καθαρούς κανόνες και διαφάνεια στις επιβατικές μεταφορές; Μπορεί να αφήσει πίσω του τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη για ιδιωτικά μονοπώλια και εργασιακό μεσαίωνα;
- Συμφωνεί με το αίτημα του κλάδου μας να φορολογούνται όλες οι εφαρμογές στη χώρα μας, να αδειοδοτούνται από τη χώρα μας, να έχουν φορολογική και νομική υπόσταση στη χώρα μας και να πληρώνει ο κάθε ταξιτζής την υπηρεσία που του παρέχουν, με νόμιμο παραστατικό, εδώ στη χώρα μας και όχι στις Παρθένους Νήσους;
- Θα ζητήσει κάποιος από τη Νέα Δημοκρατία συγνώμη για την εργαλειοθήκη Χατζηδάκη και το τερατούργημα (Ν 4093) που έβγαλε χιλιάδες ΙΧ στο δρόμο για να κάνουν παράνομη αστική μεταφορά;
- Θα καταργήσει η Νέα Δημοκρατία το άρθρο 23 του Συντάγματος που αναφέρετε στην συνδικαλιστική ελευθερία;».
Πηγή: ΑΜΠΕ