Κοινωνία
Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2019 17:56
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για τη Γ΄ Λυκείου του 2019-2020, «είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση» υποστηρίζει η ΟΛΜΕ, στην εισήγησή της προς τις ΕΛΜΕ της χώρας.
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που από σήμερα τέθηκαν σε διαβούλευση και θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για τη Γ΄ Λυκείου του 2019-2020, «είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση» υποστηρίζει η ΟΛΜΕ, στην εισήγησή της προς τις ΕΛΜΕ της χώρας.
Όπως επισημαίνει, διαχρονική θέση της ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μη συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
«Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα» τονίζει η Ομοσπονδία.
Θεωρεί ότι με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας:
- «Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
- Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
- Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας περί "κατάργησης" των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία, ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
- Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
- Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Το δ.σ. της ΟΛΜΕ δηλώνει ότι απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητεί την απόσυρσή του.
Προς την κατεύθυνση αυτή, για το επόμενο διάστημα προγραμμάτισε:
- Γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ από 26 έως 29 Μαρτίου και γενική συνέλευση προέδρων το Σάββατο 30 Μαρτίου.
- 24ωρη απεργία με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Την ημέρα της απεργίας κεντρικό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα (Προπύλαια) και συλλαλητήρια από τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Εάν η έναρξη συζήτησης του νομοσχεδίου γίνει μέσα στις αργίες του Πάσχα, η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει την 24ωρη απεργία μέχρι τις 17 Απριλίου.
- Νέα 24ωρη απεργία σε δεύτερο χρόνο.
- Τοπικά συλλαλητήρια από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ σε τόπο και χρόνο που αυτές θα ορίσουν. Παραστάσεις των δ.σ. των ΕΛΜΕ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Η ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων.
- Ανοιχτή επιστολή προς γονείς και μαθητές στην οποία θα περιγράφονται οι θέσεις της Ομοσπονδίας και θα εξηγείται η αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στον προτεινόμενο νόμο.
- Περιοδείες των μελών του δ.σ. της ΟΛΜΕ για τη στήριξη της κινητοποίησης.
- Νέες γενικές συνελεύσεις για εκτίμηση της κατάστασης.