Πολιτική
Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2006 17:58

ΤΕΕ - Δημόσιος διάλογος για θέματα Παιδείας

Ένα Διήμερο (27-28/3, στην αίθουσα του ΤΕΕ) και μια Ημερίδα (30/3, στην αίθουσα τελετών του ΕΜΠ) για θέματα Παιδείας οργανώνει το ΤΕΕ, με συμμετοχή των Πρυτανικών Αρχών, των φορέων των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών, καθώς και των Επαγγελματικών Επιστημονικών Φορέων των Μηχανικών και των φορέων Ανάπτυξης και Εφαρμογής.

Η πρώτη εκδήλωση έχει θέμα: «Οι Μηχανικοί στο Δημόσιο Διάλογο για την Παιδεία. Θέσεις και Δράσεις του ΤΕΕ» και η δεύτερη: «Οι μεταπτυχιακές σπουδές των Πολυτεχνείων Εμπειρίες και Προοπτικές».

Στόχος των δυο εκδηλώσεων είναι να συνεχιστεί ο δημόσιος διάλογος με την Πολιτεία και τους φορείς της Παιδείας που είχε ξεκινήσει με πρωτοβουλία του ΤΕΕ από το 2003, με το Τριήμερο «Παιδεία και ¶σκηση του Επαγγέλματος του Μηχανικού προς το Δημόσιο Όφελος».

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την πρωτοβουλία του ΤΕΕ, ο διάλογος αφορά όλους Πολιτεία, Κόμματα, φορείς εκπαίδευσης και επιστημονική κοινότητα, αλλά και τους εκπροσώπους των αποφοίτων των ΤΕΙ. Στο Διήμερο που οργανώνεται έχουν κληθεί και θα συμμετάσχουν και οι εκπρόσωποι της ΕΤΕΜ, που ως γνωστό αριθμεί 35.000 μέλη.

Σε ό,τι αφορά γενικότερα τα ζητήματα Παιδείας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιάννης Αλαβάνος, υπογράμμισε ότι το ΤΕΕ υπερασπίζεται τις υφιστάμενες διατάξεις του Συντάγματος περί Παιδείας, τάσσεται αδιαμφισβήτητα υπέρ της διατήρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, δηλαδή υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της Παιδείας και ειδικότερα σε ότι αφορά τα ΑΕΙ, υπέρ του αυτοδιοίκητου. Δίχως την προϋπόθεση της ακαδημαϊκής ελευθερίας στη διδασκαλία και στην έρευνα πανεπιστήμιο δεν υπάρχει, τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Αλαβάνος, μαζί με τον γ.γ. του ΤΕΕ Θεόδωρο Δραγκιώτη, είχαν νωρίτερα σήμερα δίωρη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας Μαριέτα Γιαννάκου, παρουσία και του υφυπουργού Σπύρου Ταλιαδούρου.

Στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν όλα τα θέματα που έχουν τεθεί από το ΤΕΕ τα τελευταία χρόνια (ισοτιμία πτυχίων, επαγγελματικά δικαιώματα, στήριξη της ακαδημαϊκής έρευνας, πόροι κ.α.). Η συζήτηση εξελίχθηκε μέσα σε πνεύμα συνεργασίας και κατέληξε σε συμφωνία για την περαιτέρω μελέτη των επιμέρους ζητημάτων.

Εξάλλου, κατά τη συνέντευξη Τύπου, ο Πρύτανης του ΕΜΠ αναφερόμενος γενικότερα τα προβλήματα της Παιδείας που έχουν οδηγήσει στις κοινητοποιήσεις όλης της ακαδημαϊκής κοινότητας αυτών των ημερών, αλλά και στην ευρύτερης συμμετοχής αυριανή Πανεκπαιδευτική συγκέντρωση διαμαρτυρίας, τόνισε χαρακτηριστικά πως «αυτά που συμβαίνουν στη Γαλλία είναι παρωνυχίδα σε σχέση με όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας». «Από το 1999 και μετά η ακαδημαϊκή κοινότητα αισθάνεται ότι δεν βρίσκεται απέναντι σε ένα "μέτωπο", αλλά σε μια περικύκλωση. Συστηματικά και στρατηγικά τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται ένας περίγυρος επικίνδυνος για το τρίπτυχο εκπαίδευση - επάγγελμα - οικονομικά δεδομένα. Και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί», υπογραμμίστηκε.