Με ένα πρωτοποριακό doodle, το πρώτο που διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, τιμά η Google την ημέρα γέννησης του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη, διευθυντή ορχήστρας, και μουσικοπαιδαγωγού Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
Με ένα πρωτοποριακό doodle, το πρώτο που διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, τιμά η Google την ημέρα γέννησης του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη, διευθυντή ορχήστρας, και μουσικοπαιδαγωγού Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
Το συγκεκριμένο doodle -φτιαγμένο με τη βοήθεια της Google Magenta- αποτελεί μια διαδραστική εμπειρία που ενθαρρύνει τους χρήστες να συνθέσουν μια μελωδία της επιλογής τους. Με το πάτημα ενός εικονιδίου, το Doodle χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να εναρμονίσει την πρωτότυπη μελωδία που συνέθεσε ο χρήστης με το στυλ μουσικής του Γερμανού συνθέτη.
Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (Johann Sebastian Bach), γεννημένος στο Άϊζεναχ, στις 21 Μαρτίου του 1685, υπήρξε αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος συνθέτης αυτής της περιόδου, καθώς και ένας από τους σπουδαιότερους στην ιστορία της έντεχνης Δυτικής μουσικής. Τα περισσότερα από 1000 έργα του που έχουν διασωθεί ως τις μέρες μας, ενσωματώνουν όλα τα χαρακτηριστικά του στυλ Μπαρόκ, το οποίο και απογειώνουν στην τελειότητα.
Παρόλο που δεν εισάγει κάποια νέα μουσική φόρμα, εμπλουτίζει το γερμανικό μουσικό στυλ της εποχής με μια δυνατή και εντυπωσιακή αντιστικτική τεχνική, έναν φαινομενικά αβίαστο έλεγχο της αρμονικής και μοτιβικής οργάνωσης, και την προσαρμογή ρυθμών και ύφους από άλλες χώρες, ιδιαίτερα από την Ιταλία και τη Γαλλία. Η μουσική του χαρακτηρίζεται από τεχνική αρτιότητα, αρτιστικό υπόβαθρο και, κυρίως, υψηλή πνευματικότητα.
Οι πηγές για τη ζωή και το έργο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, εξαιρουμένων των καθαρά μουσικών κειμένων, χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: στην πρώτη ανήκουν εκείνες που είναι σύγχρονες με τον συνθέτη και προέρχονται είτε από τα αρχεία των πόλεων στις οποίες έζησε, είτε από διάφορες επιστολές, καταστατικά, επαγγελματικά συμβόλαια, φορολογικές αποδείξεις κ.ο.κ., από τις οποίες αντλούνται τυπικές -αν και χρησιμότατες- πληροφορίες για τον βίο του.
Στη δεύτερη και σημαντικότερη κατηγορία, ανήκουν πραγματείες, κατά κανόνα μεταθανάτιες, που εκδόθηκαν σε διάφορες περιόδους μετά το 1750. Μέχρι και σήμερα ανακαλύπτονται νέα στοιχεία για τον Μπαχ, που θεωρούνταν χαμένα, μέσω της συνεχούς αναζήτησης στα αρχεία και τις μουσικές βιβλιοθήκες σε όλο τον κόσμο.
Η επίδραση που άσκησε ο Μπαχ μέσω του έργου του είναι καταλυτική. Όλοι σχεδόν οι μεγάλοι μουσουργοί που έζησαν μετά από αυτόν -ιδιαίτερα εκείνοι του 20ου αιώνα-, επηρεάστηκαν είτε άμεσα (αναρίθμητες μεταγραφές ή διασκευές των έργων του), είτε έμμεσα (νέα έργα βασισμένα πάνω στο ύφος του), μη εξαιρουμένης της μεγάλης εκπαιδευτικής αξίας που τους έχει αποδοθεί. Από τον Μέντελσον μέχρι τον Μάλερ, από τον Βάγκνερ μέχρι τον Βίλλα-Λόμπος, από τον Στραβίνσκι μέχρι τον Σοστακόβιτς, από τον Βέμπερν μέχρι τον Σνίτκε, από τον Μπουζόνι μέχρι τον Κάγκελ. Μετά το θάνατό του, 28 Ιουλίου του 1750, γράφτηκαν περισσότερα από 300 έργα με πηγή κάποιο ή κάποια έργα του Μπαχ.