Το εγχειρίδιο οδηγιών ξεφύλλιζαν οι πιλότοι του Boeing 737 MAX της Lion Air, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να καταλάβουν, λίγο πριν από τη συντριβή, γιατί το αεροσκάφος βρισκόταν σε διαρκή καθοδική τροχιά. Δεν είχαν ωστόσο αρκετό χρόνο. Το αεροσκάφος βούτηξε στα ανοιχτά των ινδονησιακών ακτών, παρασύροντας στον θάνατο και τους 189 επιβαίνοντες, αποκαλύπτουν στο Reuters τρεις άνθρωποι, οι οποίοι έχουν ακούσει τις συνομιλίες στο πιλοτήριο.
Το εγχειρίδιο οδηγιών ξεφύλλιζαν οι πιλότοι του Boeing 737 MAX της Lion Air, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να καταλάβουν, λίγο πριν από τη συντριβή, γιατί το αεροσκάφος βρισκόταν σε διαρκή καθοδική τροχιά. Δεν είχαν ωστόσο αρκετό χρόνο. Το αεροσκάφος βούτηξε στα ανοιχτά των ινδονησιακών ακτών, παρασύροντας στον θάνατο και τους 189 επιβαίνοντες, αποκαλύπτουν στο Reuters τρεις άνθρωποι, οι οποίοι έχουν ακούσει τις συνομιλίες στο πιλοτήριο.
Η έρευνα για τις συνθήκες της συντριβής του Boeing 737 MAX της Lion Air έχουν πάρει διαφορετικό χαρακτήρα, έπειτα από την πρόσφατη πτώση του ίδιου τύπου Boeing των Αιθιοπικών Αερογραμμών.
Ειδικότερα, οι ερευνητές εξετάζουν πως ένας υπολογιστής έδωσε εντολή στο αεροσκάφος να βουτήσει στη θάλασσα ανταποκρινόμενος στα δεδομένα που έλαβε από ελαττωματικό αισθητήρα. Μεταξύ άλλων, ερευνούν επίσης εάν οι κυβερνήτες ήταν ορθά καταρτισμένοι για να εντεπεξέλθουν σε τέτοιου είδους έκτακτες περιστάσεις.
Είναι η πρώτη φορά που το περιεχόμενο του καταγραφέα συνομιλιών από την πτήση της Lion Air βλέπει το φως της δημοσιότητας. Οι τρεις πηγές ζήτησαν να μην κατονομαστούν. Το Reuters δεν είχε πρόσβαση στη συνομιλία των πιλότων.
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση του Νοεμβρίου, ο κυβερνήτης χειριζόταν το αεροσκάφος και ο δεύτερος πιλότος τον ασύρματο. Μόλις δύο λεπτά μετά την απογείωση ο κυβερνήτης ανέφερε πρόβλημα στον έλεγχο πτήσης, επισημαίνοντας ότι το αεροσκάφος θα έπρεπε να παραμείνει στα 5.000 πόδια.
Ο ένας πιλότος δεν διευκρίνισε το πρόβλημα. Σύμφωνα με πηγή ωστόσο, αναφέρθηκε στο πιλοτήριο η ταχύτητα του αέρα. Στη συνέχεια, ο κυβερνήτης ζήτησε από τον δεύτερο πιλότο να ελέγξει γρήγορα το εγχειρίδιο, στο οποίο περιλαμβάνονται οδηγίες για ασυνήθιστα φαινόμενα.
Τα επόμενα εννέα λεπτά, σύμφωνα με τις ενδείξεις ο αέρας πάνω από τα φτερά του αεροσκάφους δεν ήταν αρκετά δυνατός για να συνεχίσει να πετάει. Ο πιλότος προσπάθησε μάταια να το σηκώσει. Το αεροσκάφος όμως συνέχιζε την καθοδική πορεία, βάσει του συστήματος πηδαλίων που υπό φυσιολογικές συνθήκες εξασφαλίζει την ευθεία πορεία του αεροπλάνου.
Σε όλη τη διάρκεια της πτήσης, αμφότεροι οι πιλότοι παρέμειναν ψύχραιμοι. Λίγο πριν από το τέλος, ο κυβερνήτης ζήτησε από το δεύτερο πιλότο να αναλάβει για να αναζητήσει πληροφορίες στο εγχειρίδιο οδηγιών.
Τα δύο δυστυχήματα παρουσιάζουν σαφείς ομοιότητες ανακοίνωσε χθες η γαλλική υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων BEA.
naftemporiki.gr