Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 12 Μαρτίου 2019 13:10
Η Apple προχώρησε στην αποστολή ηλεκτρονικών προσκλήσεων προς δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου για ένα ειδικό event που θα πραγματοποιηθεί την 25η Μαρτίου, στο φουτουριστικό Steve Jobs Theater.
Η Apple προχώρησε στην αποστολή ηλεκτρονικών προσκλήσεων προς δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου για ένα ειδικό event που θα πραγματοποιηθεί την 25η Μαρτίου, στο φουτουριστικό Steve Jobs Theater.
Οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν βέβαιο ότι οι ανακοινώσεις της εταιρείας θα αφορούν τον τομέα παροχής περιεχομένου και όχι την ανακοίνωση κάποιας νέας συσκευής. Άλλωστε, η ίδια η πρόσκληση είναι χαρακτηριστικά εύγλωττη με ένα κινηματογραφικό φιλμ σε αντίστροφη μέτρηση που καταλήγει στην λίαν αποκαλυπτική φράση «It’s show time».
Οι φήμες για την προετοιμασία μίας υπηρεσίας τηλεοπτικού περιεχομένου κυκλοφορούν εδώ και αρκετό καιρό. Το Bloomberg σε δημοσίευμά του περιέγραφε την μελλοντική υπηρεσία video-streaming σαν άμεσα ανταγωνιστική των Netflix και Amazon Prime με δυνατότητα πρόσβασης σε αποκλειστικό περιεχόμενο της Apple, ενώ εκτιμούσε ότι το επίσημο λανσάρισμα θα γίνει εντός του καλοκαιριού του 2019. Μάλιστα, στο ίδιο δημοσίευμα αναφερόταν ότι στο event της 25ης Μαρτίου θα είναι προσκεκλημένοι και άνθρωποι της Έβδομης Τέχνης, όπως οι ηθοποιοί Jennifer Aniston και Reese Witherspoon.
Σύμφωνα με το Reuters, η Apple σχεδιάζει πέρα από την παροχή του δικού της περιεχομένου να παρέχει περιεχόμενο, μεταξύ άλλων, και των δικτύων CBS, Viacom και Starz (ιδιοκτησίας της Lions Gate Entertainment). Το ενδιαφέρον σημείο στο ρεπορτάζ του Reuters είναι ότι η εταιρεία σχεδιάζει παγκόσμιο λανσάρισμα της υπηρεσίας της, σε μία ιδιαίτερα τολμηρή κίνηση. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το App Store της Apple είναι διαθέσιμο σήμερα σε περισσότερες από 100 χώρες. «Κερασάκι στην τούρτα» η πληροφορία ότι η Apple βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και με το δίκτυο HBO (τμήμα της AT&T και ιδιοκτησίας της Warner Media), δημιουργό του Game of Thrones.
Δεν αποκλείεται στην ειδική εκδήλωση που ετοιμάζει η Apple να παρουσιαστεί και η νέα, σχεδιαζόμενη υπηρεσία παροχής ειδήσεων της εταιρείας. Όπως είχε αποκαλύψει δημοσίευμα της Wall Street Journal, προ ολίγων εβδομάδων, ήδη η Apple βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εκδοτικούς οίκους για τον καθορισμό των όρων παροχής περιεχομένου και τον τρόπο διανομής της συνδρομής.
Προφανώς οι παραπάνω ενέργειες εντάσσονται στην συνολική προσπάθεια της Apple ν
α αναπτύξει περαιτέρω τον τομέα παροχής υπηρεσιών σαν ένα μέσο αντιστάθμισης των ολοένα και χαμηλότερων πωλήσεων συσκευών iPhone. Να υπενθυμίσουμε ότι η αμερικανική εταιρεία στα τελευταία της οικονομικά αποτελέσματα ανέφερε ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2018 (το λεγόμενο και «εορταστικό» γιατί περιλαμβάνεται η περίοδος των Χριστουγέννων) οι πωλήσεις iPhone ήταν χαμηλότερες κατά 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Αντίθετα, ο τομέας υπηρεσιών είχε έσοδα ύψους 10,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κορυφαία επίδοση στα χρονικά της Apple.
Εάν τα παραπάνω επιβεβαιωθούν θα πρόκειται για την πρώτη φορά που μεγάλη εκδήλωση που πραγματοποιεί η Apple δεν θα έχει σαν αντικείμενο κάποιο hardware προϊόν. Παράλληλα θα πρέπει να θεωρείται το επιστέγασμα της αλλαγής φιλοσοφίας της Apple καθώς προηγήθηκαν κινήσεις που δίνουν την δυνατότητά αναπαραγωγής περιεχομένου της Apple σε συσκευές hardware άλλων κατασκευαστών. Να θυμίσουμε ότι πλέον η υπηρεσία Apple Music είναι συμβατή με «έξυπνα» ηχεία άλλων κατασκευαστών (Amazon) ενώ και οι ιδιοκτήτες τηλεοράσεων Samsung μπορούν να αναπαράγουν περιεχόμενο που έχει αγοραστεί από υπηρεσίες της Apple.